شش کشور بنیانگذار اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای، از رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا ابراز تاسف کرده و آن را نقطه عطفی در تاریخ این اتحادیه عنوان کردند.

 بنیانگذاران اتحادیه اروپا بیانیه صادر کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این بیانیه که امروز شنبه بعد از پایان نشست 6 کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند در برلین منتشر شد، افزود: با خروج انگلیس نه تنها اتحادیه اروپا عضوی از اعضاء خود بلکه قسمتی از سنت، تاریخ و تجربه را نیز از دست می دهد. ما با یک وضعیت جدید مواجه هستیم و توافقات شورای اروپایی در تاریخ های 18 و 19 فوریه (در مورد شروط بریتانیا برای ماندن در اتحادیه اروپا) دیگر اعتبار ندارد.
بر اساس این بیانیه، 6 کشور بنیانگذار اتحادیه اروپا، خواستار شفافیت دولت بریتانیا درباره اجرای هر چه سریعتر تصمیم رفراندوم خود شدند و اعلام کردند، خروج بر پایه بند 50 قانون اتحادیه اروپا است اما ما همچنان معتقدیم که اتحادیه اروپا در نوع خود بی نظیر است و نمی توان بدون آن زندگی کرد.
بنیانگذاران اتحادیه اروپا در این بیانیه افزودند: ما باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که دیدگاههای متفاوتی در خصوص پروژه همگرایی دارند، به رسمیت بشناسیم و برای انجام انتظارات شهروندان اروپایی تلاش کنیم.
در این بیانیه، 6 کشور موسس اتحادیه اروپا بار دیگر بر تعهد خود در قبال این اتحادیه و اینکه موضوع بریتانیا یک موضوع استثنایی است، تاکید و اعلام کردند: بخش هایی از کشورهای اروپایی از نحوه عملکرد فعلی اتحادیه ناراضی هستند اما ما آن را جدی می گیریم و تلاش می کنیم عملکرد بهتری داشته باشیم. اتحادیه اروپا امروز با چالش های متعددی مواجه است که فقط با بهبود عملکرد می توان بر آن غلبه کرد.
این بیانیه؛ امنیت، مقابله با سیل ورود مهاجرین و پناهجویان، تقویت پایدار اقتصاد اروپا، اشتغال زایی و نیز پیشبرد وضعیت پولی اتحادیه اروپا را از جمله چالش هایی خواند که اتحادیه اروپا با آن مواجه است.
در جریان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، موافقان برگزیت 17 میلیون و 410 هزار و 742 رأی و مخالفان برگزیت 16‌میلیون و 141 هزار و 241 رأی بدست آوردند.
میزان حمایت از حامیان برگزیت براساس این نتایج 51.9 درصد و موافقان ادامه حضور در اتحادیه اروپا 48.1 درصد بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.