فعال سیاسی بحرینی مقیم لندن با بیان اینکه لغو تابعیت شیح عیسی قاسم هیچ علت و سبب قانونی یا حقوقی ندارد گفت که رژیم منامه با این اقدام خود آتش جنگ مذهبی را در بحرین شعله ور ساخت.

انسجام، پس از سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «علی مشیمع» در ارتباط با لغو تابعیت "شیخ عیسی قاسم" از سوی رژیم آل خلیفه  گفت:  از لحاظ  قانونی یا حقوقی هیچ علت و سببی  برای  لغو تابعیت  شیخ عیسی قاسم وجود  ندارد. رژیم  منامه  با این اقدام  خود  آتش  جنگ  مذهبی  را در بحرین  شعله ور ساخت البته  نباید  نقش عربستان سعودی در کشاندن  رژیم  آل خلفیه  به  این  جنگ  را فراموش  کرد. ناگفته  نماند آمریکا و انگلیس  از چنین جنگی  حمایت  می کنند.

تمرکز بر شعله ور ساختن جنگ مذهبی

این  فعال  سیاسی بحرینی  مقیم  لندن  با اشاره به آشنایی ملت  بحرین  با شعله ور ساختن  جنگ  مذهبی  در کشورشان  گفت: اسناد و مدارک  نشان می دهد  که  بیش از 10 سال است  که دشمنان  بر روی فتنه  شعله ور ساختن جنگ های مذهبی در بحرین متمرکز هستند و گزارش بندر بن سلطان شاهزاده سعودی  در این  زمینه  یکی  از همین  مدارک است. بر اساس همین  طرح  فتنه افروز بود که  در سال 2011 ارتش عربستان  و امارات  وارد بحرین  شدند و در کنار ارتش رژیم آل خلیفه  ده ها مسجد  را در این کشور ویران ساختند. این  کاری بود که  گروه  تروریستی تکفیری  داعش مرتکب  آن  نشده بود  تا اینکه  عربستان سعودی  در بحرین آن  را انجام  داد.

روشن نبودن روند تحولات

وی  در پاسخ به این  سئوال " با توجه به مخالفت های گسترده  مردم  بحرین  در لغو تابعیت  شیخ عیسی قاسم و محکوم کردن  آن از سوی  برخی کشورها  و مجامع  بین المللی  آیا  امکان  دارد منامه  از تصمیم  خود در این زمینه  بازگردد؟ " گفت:  تا این  لحظه روند  تحولات  چندان  روشن نیست.  فکر می کنم هنوز  زود است  که  درباره  تصمیمات  رژیم آل خلیفه  نظر داد. ما  می دانیم که ماهیت  دشمن  بر اساس  خصومت  شکل  گرفته است  و این محدود به  رژیم آل خلیفه  نمی شود بلکه  رژیم سعودی  نیز  دارای چنین  ماهیتی  است. دولت ریاض  یک  دولت احمقی  است  که دچار سرکشی  و خود بزرگ بینی  شده و می خواهد  فتنه افروزی  کند.  همانطوری  که  قبلا مرتکب  چنین اقدامی شده بود. عربستان  بدون  توجه  به اعتراضات علیه  حکم  اعدام شیخ النمر  این  حکم  را  اجرا  کرد. سپس  به یمن حمله برد که  بر اثر آن هزاران  زن و  کودک  به  قتل رسیدند.

مخالفت آمریکا  درحد زبانی است

این  فعال  سیاسی در پاسخ  به  سئوال دیگری  مبنی بر اینکه  "شما می دانید  آمریکا  و برخی کشورهای غربی لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم  را  رد  کرده اند.  چنین  موضع گیری هایی  چه  تاثیر عملی  بر تحوالات  داخلی  بحرین  دارد؟" گفت:  آمریکا  فقط  زبانی این  اقدام  آل خلیفه را محکوم  ساخت  البته  چندی  قبل انگلیس  نیز از لغو تابعیت  شیخ عیسی قاسم ابراز نگرانی کرد. این گونه موضع گیری ها  جنبه  اجرایی به  خود نخواهد  گرفت.  شما می دانید بین  بیانات سخنگوی  وزارت خارجه  و درخواست ها  و تصمیماتی  که  مستقیما  از دولت آمریکا  برای کشوری  صادر می شود،  تفاوت  وجود  دارد. در اینجا باید  به این  نکته  اشاره  کنم  که  در پیشینه  تاریخی  رژیم آل خلیفه این  مسئله  وجود  دارد که  اگر آمریکایی ها از این رژیم خواستند اقدامی  را  انجام  دهد یا از کاری دست بکشد،  رژیم آل خلیفه  آن  را انجام  می دهد اما همین  رژیم  به  صرف توصیه  آمریکایی ها  گوش  نمی دهند.

یکپارچگی گروه های سیاسی بحرین

وی در پاسخ به سئوال "برنامه گروه های سیاسی بحرین  در قبال  استمرار لغو تابعیت  شیخ عیسی قاسم چیست؟" گفت:  در شرایط  کنونی  گروه های سیاسی کشور بیش از هر زمان دیگر به یکدیگر نزدیک تر شده اند و به صورت یک  ساختار منسجم  و یکپارچه درآمده اند. این  گروه ها بر این  باورند  که  امکان  اصلاح  رژیم  منامه  وجود ندارد.  به همین  دلیل،  گروه های سیاسی  در جبهه  مقاومت علیه استبداد  مقاومتر شده اند. معارضان  به رغم گرایش های  مختلف  سیاسی که دارند به این نقطه رسیده اند، اتکا داشتن به کشورهای غربی هرگز آنها را به نتیجه مطلوب نمی رساند. به هرحال،  بنده  معتقدم  امروز مشترکات  بین  گروه های سیاسی  مخالف  دولت  منامه بیش از گذشته است  و انتظار می رود که  تهدیدات علیه  معارضان  تبدیل  به فرصت شود و صفوف آنها منسجم تر شود و این خود پیامی  قوی برای  رژیم منامه به همراه  دارد.

برپایی تظاهرات مسالمت آمیز

مشیمع  در پایان درباره احتمال بدست گرفتن سلاح توسط  بحرینی ها گفت: گزینه معارضان  برپایی  تظاهرات  مسالمت آمیز است  با وجود این،  نمی توان گفت  روند تحولات کشور به  چه  سمت  و سویی  خواهد رفت البته چنانچه  بحرینی ها ملاحظه  کنند  مقدساتشان  مورد  تهاجم قرار گرفته و علمائشان  هدف  قرار می گیرند،  آبرو و حرمت خونشان حفظ نمی شود و امنیت ندارند و کشورشان تحت اشغال است،  تمام این مسائل  سبب می شوند،  بحرینی ها واکنش  نشان  دهند  و گزینه  مقاومت  را در پیش گیرند  و هنگامی مقاومت  پایان می پذیرد که اشغالگری از بین برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.