قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۹.۷ درصدی بارش های بهار امسال ( ابتدای فروردین تا چهارم تیر ) نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

 افزایش ۲۹.۷ درصدی بارش های بهاری در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرخ مطلبی فر، میانگین بارش ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان در مدت یاد شده را 126میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به بلند مدت افزایش 9.1 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سه ماهه امسال از شهرستان مرند به میزان 201 میلی متر گزارش شده است، افزود: بیشترین افزایش بارش سال شمسی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان شبستر به میزان بیش از دو برابر اتفاق افتاده است.
مطلبی فر افزود: پس از شبستر بیشترین بارش سال جاری از بناب با افزایش 98 درصدی و از تبریز با افزایش 68 درصدی گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه کمترین بارش سال جاری در سراب به میزان 64.1 میلی متر اتفاق افتاده است، گفت: بارش های بهاری سال جاری در شهرستان اهر 27.6 درصد و در شهرستان کلیبر 5.3 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
مدیر هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به تغییرات بارشی امسال ( ابتدای فرودین تا چهارم تیر ) نسبت به بلند مدت گفت: بیشترین افزایش بارش در شهرستان شبستر با 1.44 برابر و بیشترین کاهش بارندگی در شهرستان عجب شیر با 32.3 درصد کاهش اتفاق افتاده است.
استان آذربایجان شرقی در سال جاری رگبارهای شدید و موقتی را تجربه کرد که با تبدیل به سیل موجب بروز خسارت به بخش های کشاورزی و معابر روستایی تعدادی از شهرستان ها شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.