جلیل فخرایی: استاندار خراسان رضوی در ضیافت افطار کمیته امداد امام خمینی(ره) با قدردانی از تلاش این نهاد و آستان قدس رضوی در زدودن چهره فقر از قشر مستضعف جامعه در راستای تأمین و کرامت انسانی، محرومیت زدایی از چهره جامعه را وظیفه تمام سازمان‌ها و نهادها بر شمرد.

همه سازمان‌ها موظف به محرومیت زدایی از چهره جامعه هستند

علیرضا رشیدیان در جمع خانواده‌های مددجو و بویژه ایتام در اردوگاه ثامن الائمه(ع) کمیته امداد، ماه رمضان را ماه ضیافت الله و فرصتی برای بازگشت به فطرت همراه با محبت و دوستی  دانست و افزود: خوشبختانه کمیته امداد به عنوان یکی از یادگاران انقلاب و امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مددجویان، تقویت و غنا بخشیدن به این سنت حسنه فرصتی را برای مردم و نیکوکاران ایجاد کرده است تا با دستگیری و سرکشی از ایتام و مستمندان، زنگار از آیینه دلشان زدوده شود.

وی با اشاره به اینکه با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنایی دارد و چند دوره در این طرح به عنوان حامی مشارکت داشته است، افزود: در انتخاب فرزند مورد سرپرستی به ویژگی آن‌ها  نگاه نکردم، زیرا همه به کمیته امداد اعتماد داریم و این نهاد را بهترین حامی برای سرپرستی ایتام و نیازمندان می‌دانیم.

رشیدیان تصریح کرد: با سروسامان گرفتن فرزندان یتیم تحت کفالت خوشحال می‌شوم و با قرار گرفتن آن‌ها  در سن کار، همچون فرزند خودم به ایجاد کار برای فرزندان معنوی ام کمک می‌کنم.

وی با بیان اینکه هم اکنون پدر معنوی 7 فرزند هستم، افزود: در دوره گذشته 10 فرزند داشتم که 3 فرزند دخترم ازدواج کرده و یک فرزند پسرم به 18 سالگی رسید و از تکفل کمیته امداد خارج شد که برای ایشان نیز در منطقه محل سکونتش شرایط کار ایجاد گردید.

استاندار خراسان رضوی، فقرزدایی را رسالتی همگانی برشمرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی کرامت بخشی و تکریم انسانی و رفع فقر از جامعه است، چنانکه بارها امام راحل به عناوین مختلف بر این امر تأکید داشتند.

رشیدیان، رسیدگی به امور مددجویان کمیته امداد را از مأموریت‌های خاص این نهاد دانست و بیان کرد: ضروری است همه دستگاه‌ها، دولت، آستان قدس رضوی و خیرین به صورت متمرکز کمیته امداد را پشتیبانی کنند تا این نهاد بتواند کارش را بهتر، کامل‌تر و جامع تر انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه آستان قدس رضوی حرکت‌های خوبی برای کمک به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری راه اندازی بازارچه‌های رمضان از سوی کمیته امداد گسترش بیشتری پیدا کرده است، افزود: پیشنهادی مبنی بر مسأله شبکه سازی برای مددجویانی که مجری طرح‌های اشتغال بوده و از کمیته امداد تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند و تولیدات خانگی دارند، داده شد تا برای مددجویان از خرید و تأمین مواد اولیه تا فروش کالای تولیدی شان با ایجاد بازارچه برنامه ریزی شود.

وی در باره شبکه سازی با اشاره به اقدام‌های مشاغل خانگی در روستای مرندیز بجستان افزود: برای کسب سود بیشتر مددجویان، باید شبکه سازی و خوشه‌های تولید صورت گیرد، بدین صورت که از تهیه و تأمین مواد اولیه تا تولید کالای خانگی و بازار فروش آن در یک چرخه و دنباله هم قرار گیرد و کامل شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: کار کمیته امداد عبادت گونه است، بویژه اینکه این خدمات در مشهد مقدس به نیازمندان و محرومان ارایه می‌شود.

رشیدیان با قدردانی و خرسندی از اینکه توفیق در ضیافت افطاری و در جمع بخشی از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را پیدا کرده، به ایجاد زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس ویژه مددجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کمیته امداد محل اردوگاهی دارد، قرار شد درباره راه اندازی زائرسرای ارزان قیمت مکاتباتی با استانداری خراسان رضوی صورت گیرد تا در مشهد زمین‌هایی را در اختیار این نهاد قرار دهیم.

وی با اشاره به نشست مشترک با فتاح - رئیس کمیته امداد- در استانداری خاطر نشان کرد: در این نشست مذاکراتی در باره نحوه همکاری در مورد کارآفرینی، مسایل اقامتی، بهداشتی و در حوزه‌های مختلف توانمندسازی که برای خانواده کمیته امداد صورت می‌گیرد، مطرح شد تا با این اقدام‌ها در برابر خانواده‌های مددجو سربلند باشیم.

در حاشیه این مراسم مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌های آستان قدس رضوی، استفاده از ظرفیت بالای این نهاد را در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان و مجاوران بارگاه ثامن الحجج(ع) از جمله موارد اهتمام آستان قدس عنوان کرد که هماهنگ و همپا با دیگر تلاش‌ها به عنوان همتی برجسته در این مسیر قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.