۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 396765

در حالی که ترکیه ادعا کرده که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه برداشته خواهد شد اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رم اعلام کرد که حتی بعد از توافق با ترکیه محاصره دریایی غزه ادامه می‌یابد.

نقض ادعای ترکیه توسط نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که ترکیه ادعا کرده که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه برداشته خواهد شد اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رم اعلام کرد که حتی بعد از توافق با ترکیه محاصره دریایی غزه ادامه می‌یابد.

وی در ادامه گفت که توافق با آنکارا مسیر را برای امکان صادرات گاز اسرائیل به اروپا از طریق ترکیه فراهم می‌آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که توافقنامه با ترکیه باعث جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های تروریستی از اراضی ترکیه علیه اسرائیل خواهد شد.

وی اضافه کرد که این توافقنامه زمینه همکاری اقتصادی به ویژه در دو زمینه انرژی و گاز را فراهم می‌آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این توافقنامه ترکیه را ملزم خواهد کرد که به اسرائیل برای وارد شدن به سازمان‌های دولتی که عضو آن است کمک کند.

نتانیاهو در حالی از ادامه محاصره نوار غزه صحبت می‌کند که "بن علی یلدریم" نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است که یکی از شروط عادی سازی روابط با اسرائیل لغو محاصره نوار غزه است.

روابط آنکارا و تل‌آویو در سال 2010 میلادی پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه برای نوار غزه که منجر به کشته شدن 10 نفر از شهروندان ترکیه شد، به شدت متشنج شده بود.

ترکیه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سه شرط را مطرح کرده بود؛ عذرخواهی رسمی تل‌آویو از آنکارا، پرداخت غرامت به خانواده کشته شدگان و پایان دادن به محاصر غزه. اسراییل با پادرمیانی آمریکا شرط اول را بطور جزئی به‌جا آورد و بخشی از غرامت‌ها را نیز پرداخت کرد ولی درخصوص شرط سوم هنوز اقدامی نکرده است.

گفته می شود بر اساس توافقنامه جدید، شرط سوم ترکیه که لغو کامل محاصره غزه بود، به شکل تسهیل در ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه قید شده است، بدین شکل که کمک‌های انسان‌دوستانه ابتدا به بندر اسرائیلی «آشدوت» رفته و پس از بازرسی به غزه انتقال داده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.