امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه به ماجرای قرارداد مالی دولت با آمریکا ورود پیدا کند.

درخواست آیت‌الله علم‌الهدی از قوه قضائیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: از این پایداری قهرمانانه و دلیرانه شما مرد و زن انقلابی روزه‌دار که در این هوای گرم در راهپیمایی شرکت کردید، تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: شما لازمه اخلاص در عبودیت و بندگی خدا را در راهپیمایی امروز کاملا نشان دادید، چون یک ماه رمضان تمرین مقاومت کردید و امروز روزی بود که بایستی این مقاومت تمرین شده به عنوان یک نتیجه تحقق هدف روزه به عنوان مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خدا نمایش داده می‌شد.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه آن مقاومتی که بر همه مقاومت‌ها امتیاز دارد، مقاومت در برابر دشمنان خداست، تصریح کرد: این ‌که امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معین کردند، به خاطر این است که ما در جمعه آخر ماه رمضان بایستی نتیجه یک ماه روزه را نمایش دهیم و این اظهار آمادگی از نظر مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خداست که در روی کره زمین استکبار جهانی و مولود نامشروع او اسرائیل است؛ در حقیقت ما بالاترین عمل و با فضیلت‌ترین عبادت را امروز به عنوان راهپیمایی در مقابله و مبارزه با اسرائیل انجام دادیم.
 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این راهپیمایی تنها یک حرکت و شعار سیاسی نبود، بیان کرد: این در واقع یک عملیات بسیار قطعی برای جدی گرفتن روزه ماه مبارک رمضان بود. همان‌طوری که برائت از مشرکین بر حسب آیه قرآن در مراسم و مناسک حج، روح حج و روح مناسک است، روز قدس در حقیقت روح روزه‌داری یک ماه روزه است که ما آن را نشان دادیم.
علم‌الهدی یادآور شد: از برکات این نظام مقدس و انقلاب پیروزمند اسلامی ما همین است که عبادات ما به برکت این انقلاب دارای یک روح قطعی و جدی شده، در چند سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند «روز قدس شب قدر است» و بعد توضیح دادند معنای این جمله این است که همانطور که ما در شب قدر از سر شب تا صبح بیدار می‌مانیم برای این‌که در نتیجه عبادت، توبه، انابه و دل‌دادگی به خدا سرنوشت خودمان را رقم بزنیم، روز قدس روزی است که سرنوشت امت اسلام با بیداری امت رقم می‌خورد.
وی خاطرنشان کرد: بعضی در گوشه و کنار زمزمه می‌کنند  37 سال است ما روز قدس می‌آییم و مرگ بر اسرائیل می‌گوییم، مگر با شعار در روز قدس می‌شود با اسرائیل جنگید، مگر با حرف و مشت گره کرده خالی می‌شود با یک قدرت شکل گرفته به وسیله استکبار جهانی مبارزه کرد.
علم‌الهدی با بیان اینکه دقیقا همین راه، راهِ مبارزه است و ما در این مبارزه به نتیجه رسیده‌ایم، گفت: آن روزی که امام(ره) در 37 سال گذشته، جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند، زمانی بود که تمام جنوب لبنان به اضافه بخشی از بیروت را اسرائیل تصاحب کرده بود و بسیاری از سرزمین‌های اسلامی در تحت تصرف اسرائیل ناپاک به عنوان قدرت بی‌نظیر منطقه به حساب می‌آمد، اما بعد از 37 سال پشت سر گذاشتن روز قدس، امروز اسرائیل را در چنگال ذلت عجیبی مشاهده می‌کنیم که حتی قدرت حفظ کردن کانون توانمندی خودش در تل‌آویو را ندارد.
امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: آن روزی که امام(ره) روز قدس را اعلام کردند، هیچ جریان متشکل ضد اسرائیلی در جهان اسلام نبود اما الان جبهه مقاومت در برابر اسرائیل در منطقه تشکیل شده، آن هم جبهه مقاومتی که هر حرکتی که اسرائیل انجام می‌دهد، در مقابل یک سرکوبی شدید از جانب جبهه مقاومت قرار می‌گیرد.
 علم‌الهدی با اشاره به رویکرد برخی کشورهای اسلامی در حمایت از اسرائیل گفت: آن‌چه مایه تأسف است، این است که مسلمانان در برابر جبهه مقاومت، جبهه دفاع و حمایت از اسرائیل را تشکیل داده‌اند. آن وقت آل سعود و آل خلیفه ناپاک به ضمیمه ترکیه مزدور دشمن، دست به دست هم داده‌اند و یک جبهه حمایت و دفاع از اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند.
وی افزود: امروز مردم 50 سال پیش چشم وا کنند و ببینند، در 50 سال پیش همین اسرائیل 80 میلیون عرب را به خاک ذلت نشاند و آن همه مصیبت بر آن‌ها وارد کرد و امروز، همان عرب‌های ذلیل که توسری‌خور اسرائیل شده بودند، الان دست به دست اسرائیل دهند و جبهه حمایت از اسرائیل را تشکیل دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری جریان بیداری اسلامی در منطقه را در تضاد کامل با سیاست‌های حمایتی سران عرب از رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: البته خوشبختانه ملت‌های عرب همه بیدار و هوشیارند و مرد و مردانه در برابر دشمن خدا و اسرائیل ایستاده‌اند و این جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند. منتهی محور در جبهه مقاومت ایران است و تمام مشکل آمریکا با ما بعد از اصل اسلام، همین مسئله محوریت جبهه مقاومت است.
علم الهدی افزود: در درجه اول آمریکا با اسلام مشکل دارد، چون اسلام را سنگلاخی بر سر راه جهان‌خواری خودش می‌داند و در عرصه سیاست، مشکل آمریکا با ما این است که ایران محور جبهه مقاومت ضد اسرائیل است که از روز قدس شروع شد و امروز به عنوان قدرتمند‌ترین نظام در منطقه محور جبهه مقاومت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق مالی صورت گرفته بین بانک مرکزی و کمیته بین‌المللی مبارزه با پولشویی اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش آمریکا، شیطنت‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و توطئه‌های ابلیسی آمریکا، در همین خط است که محوریت مقاومت را از ایران بگیرد و متأسفانه در اجرای برنامه‌های پسابرجام که به عنوان اجرای مواد برجام صورت می‌گیرد، شیطنت‌هایی از آمریکا سر می‌زند که نتیجه آن به این‌جا منتهی شود که ایران نتواند محور جبهه مقاومت باشد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: عزیزان ما در دولت باید توضیح دهند که در این قرارداد اخیر که متأسفانه شنیدیم رئیس بانک مرکزی هم آن را امضا کرده، آمریکا بر تمام روابط مالی بانک‌های ایران، آن هم روابط مالی با جریان‌های مقاومت که آمریکا آن‌ها را تروریست می‌خواند، مسلط می‌شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات مقام  معظم رهبری مبنی بر اینکه "قوه قضائیه بایستی نسبت به مسائل بین‌المللی نظام دخالت کند و در تمام جریان‌های حقوقی بین‌المللی نظام، وارد عمل شود"، بیان کرد: قوه قضائیه که خوشبختانه اخیرا قاطعیت خودش در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرهنگی را نشان داده است، در این عرصه‌های بین‌المللی و قراردادها و مسائل حقوقی بین‌المللی، بر حسب مأموریتی که مقام معظم رهبری دادند، باید دخالت کند و ما از ریاست محترم این قوه انتظار داریم حتما قضیه این قرارداد را به طور قطعی و رسمی پیگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.