وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با نخست وزیر یونان خواستار پایان سیاست‌های ریاضتی در اروپا شده و درباره تقویت بیشتر احزاب پوپولیستی در سایه ادامه این روند هشدار داد.

خواسته وزیر آلمانی درباره سیاست‌های ریاضتی

ه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت"، "زیگمار گابریل"، وزیر اقتصاد آلمان و معاون مرکل در سفری که به یونان داشت برای کاهش اقدامات ریاضتی علیه این کشور تبلیغ کرد.

دردیداری که نخست وزیر یونان و وزیر اقتصاد آلمان در دفتر "آلکسیس تسیپراس" داشتند طرف یونانی با نگاهی به عواقب احتمالی خروج انگلیس تاکید کرد که ما باید به عنوان نیروهای مترقی در کنار هم باشیم. 
گابریل در سفر دو روزه خود به یونان می خواهد مناسبات اقتصادی بین دو کشور را ترویج دهد. گابریل با 40 نماینده اقتصادی به یونان آمده است.

وی همچنین تاکید کرد که روند و سیاست های ریاضتی در اروپا باید بالاخره پایان یابد. این کافی نیست که ما  درباره صرفه جویی در دستمزدها ، حقوق بازنشستگی و تامین اجتماعی سخن بگوییم اما چیزی در این مورد نگوییم که در یونان باید دوباره رشد و اشتغال ایجاد شود. اگر اروپا اقدامات برای رشد بیشتر را در پیش نگیرد این تهدید وجود ارد که احزاب پوپولیستی بیش از پیش تقویت شوند.

گابریل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به عنوان یک خطر و البته شانسی برای نامزدی احتمالی صدر اعظمی خود می داند تا در مقابل سیاست بحران اتحادیه احزاب متحد مسیحی بایستد. بلافاصله بعد از رای انگلیسی ها به خروج از این اتحادیه گابریل کاهش سیاست های ریاضتی را درخواست کرد.

تسیپراس: همه پرسی انگلیس یک اعلام بیداری برای اروپا است

نخست وزیر یونان نیز در آغاز گفتگوهای خود با گابریل همه پرسی در انگلیس را یک اعلام بیداری برای اتحادیه اروپا دانسته و تاکید کرد که  باید جایگزینی برای سیاست های ریاضتی قرار داده شود و  رشد اقتصادی و بیکاری در دستور قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که اروپا نتیجه گیری درستی از همه پرسی خروج انگلیس بگیرد وگر نه  راستگراهای افراطی سود می برند.

گابریل همچنین گفت اروپا نباید بیش از این اجازه جدایی کشورهای ثروتمند مانند آلمان که اقتصاد خوبی دارند و کشورهایی مانند یونان و جنوب اروپا که دشواری هایی در این زمینه دارند را بدهد.

به گفته وی در تلاش برای پایبندی به بسته ثبات و رشد در اروپا این اتحادیه مدت طولانی است که بر ثبات تمرکز کرده است. حالا باید ما قدرتمندانه تر بر مسئله رشد اقتصادی تمرکز کنیم. در اروپا و منطقه یورو ما باید سیستمی را راه اندازی کنیم که در آن اصلاحات همچنین با کمک ها و سرمایه گذاری پاداش داده شود.

معاون صدر اعظم آلمان همچنین خواستار دستور کار جدید برای اتحادیه اروپا شده و گفت: باید به وعده های سه گانه اتحادیه اروپا یعنی صلح، دموکراسی و رفاه برای همه عمل شود. اروپا باید از رویکردهای کلیشه ای سم زدایی شود.

گابریل همچنین خواستار درک بیشتر یونان از طرف آلمان شد.

اروپا و صندوق بین المللی پول از ماه می سال 2010 تا به حال حدود 237 میلیارد یورو کمک های اعتباری به یونان پرداخت کرده اند.

به نوشته روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، وزیر اقتصاد آلمان با سفر دو روزه خود به آتن می خواهد نشان دهد که یک شروع جدید در سیاست اقتصادی و مالی اروپایی را ضروری می داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.