شماری از اعضای پارلمان افغانستان صبح امروز در صحن علنی این مجلس از ایجاد ناآرامی‌ها در برخی مناطق ولایت وردک بویژه شهرستان «بهسود» خبر دادند و خواستار اقدام سریع دولت کابل برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های کوچی‌ها شدند.

امنیت ولایت وردک در خطر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «صدیقه مبارز» از اعضای پارلمان افغانستان صبح امروز در صحن علنی این مجلس اعلام کرد: کوچی‌ها بار دیگر در ولایت «وردک» مشکلات امنیتی ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: کوچی‌ها برای چندمین بار به منطقه «دایمرداد» شرستان بهسود ولایت وردک حمله کرده‌اند و باعث ناآرامی در این منطقه شده‌اند.

مبارز خاطرنشان کرد: دولت افغانستان باید در مورد کوچی‌ها چاره اندیشی کند و تمهیداتی را در نظر بگیرد تا آنها برای ساکنان مناطقی به آنجا می‌روند مشکل ایجاد نکنند و از ادامه فعالیت‌های خرابکارانه آنها جلوگیری شود.

این عضو پارلمان افغانستان گفت: کوچی‌ها در برخی مناطق با پرچم‌های سفید طالبان حضور پیدا می‌کنند و با ساکنان محلی درگیر می‌شوند.

در ادامه نشست امروز این مجلس شماری از اعضای آن افزودند: گروهی از پاکستانی‌ها هستند که در ظاهر کوچی به مناطق مختلف افغانستان می‌روند و با راه‎اندازی حملاتی باعث ایجاد بی‌نظمی و بی‌ثباتی می‌شوند.

در روزهای اخیر کوچی‌ها در شهرستان بهسود ولایت وردک با ساکنان محلی درگیر شدند و به مزارع، باغ‌ها و احشام آنها نیز خساراتی وارد کردند.

این درحالی است که شهروندان ولایت «پروان» چندی قبل نیز از حضور کوچی‎ها در این ولایت به مقامات دولتی شکایت کردند و از آنها خواستند تا هرچه سریع‌تر زمینه خروج آنها را از این ولایت فراهم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.