پس از تصمیم ناگهانی بوریس جانسون رهبر کمپین برگزیت برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی انگلیس، ترسا می در کانون توجه قرار گرفت و مطابق با نظرسنجی‌ها هم اکنون از بخت ۶۷ درصدی برای تصاحب کرسی نخست وزیری انگلیس برخوردار است.

"ترسا می" جانشین احتمالی دیوید کامرون را بشناسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، به نقل از گاردین، تصمیم روز سه‌شنبه گذشته بوریس جانسون برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی انگلیس صحنه آشفته سیاست انگلیس را بیش از پیش بر هم زد، و شانس "ترسا می" را برای پیروزی بیشتر کرد.

پس از مارگارت تاچر، "ترسا می" اولین زنی است که تا این حد در عرصه سیاست انگلیس به پیش می‌آید و به احتمال زیاد، مطابق با نظرسنجی‌های انجام شده در انگلیس، نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد بود.

پس از برنده شدن کمپین برگزیت در همه‌پرسی انجام شده، دیوید کامرون استعفا کرد و قرار است که به زودی در این کشور برای انتخاب نخست وزیر بعدی، انتخابات زودهنگام برگزار شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که "می" از بخت 67 درصدی برای پیروزی در انتخابات انگلیس و پیروزی بر سایر رقبایش برخوردار است.

رهبر حزب محافظه‌کار در این صورت بدون رقابت دشوار و در غیبت رقیبی جدی بر کرسی نخست وزیری انگلیس می‌نشیند.

"ترسا می" از سال 2010 رهبری حزب محافظه‌کار را بر عهده داشته و در پست‌های سیاسی بسیاری فعالیت کرده است.

او متولد 1956 در ایستبورن، و فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد است. او سال 2002، به عنوان اولین زن در تاریخ انگلیس، رهبری حزب محافظه کار را بر عهده گرفت.

همسر "ترسا می"، "فیلیپ می" است و آنها صاحب فرزند نشده‌اند. برخی به او لقب بانوی ساکت سیاست انگلستان را داده‌اند و این به دلیل شخصیت نسبتاً آرام او است. 

بسیاری از تحلیلگران سیاسی او را با مارگارت تاچر، معروف به بانوی آهنین سیاست انگلیس مقایسه می‌کنند. 

"ترسا می" همچنین به تلخ‌گویی و رک‌گویی مشهور است و در برهه‌هایی از برخی سیاستمداران انگلیسی به تندی انتقاد کرده است، به عنوان مثال او در دوره نخست وزیری تونی بلر، از عنوان «کثیف» برای برخی از اقدامات او یاد کرده بود.

"ترسا می" با دیوید کامرون ارتباط خوبی داشته و در کابینه کامرون، وزارت کشور به او سپرده شده است. باز باید تا زمان برگزاری انتخابات منتظر ماند تا ببینیم آیا این بار نتایج نظرسنجی‌ها با نتایج انتخابات همخوانی دارد یا باز هم یک شگفتی دیگر در راه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.