وزیر کشور گفت:بدون علم، خلاقیت و به ویژه مشارکت مردم، توسعه پایدار شکل نمی گیرد، باید تفکر توسعه ای در مردم و مدیران به وجود بیاید

وزیر کشور: بدون مشارکت مردم، توسعه پایدار شکل نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا منطقه کویر، "عبدالرضا رحمانی فضلی"در بازدید از مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان کرمان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی را که فرمان مقام معظم رهبری است، به صورت عملی و اقدام موثر محقق خواهیم کرد.
وی افزود: ارزش کارهای اقتصاد مقاومتی در کشور به اندازه ای است که برای بازدید آنها باید احرام ببندیم و اقتضای انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل این است که همه باید تلاش کنند.
رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت های شرکت میدکو تصریح کرد: این شرکت یک نمونه مدیریت کارآمد و موفق است که تبدیل به یک هلدینگ بزرگ توسعه ای شده است.
وی با بیان اینکه ما باید در کشور مدیریت مالی داشته باشیم، اظهار کرد: در گذشته پول هایی به کشور آمده که با بهره وری منفی 1.2 تحویل مردم داده ایم.
وزیر کشور گفت: مدیریت مالی و اقتصاد مقاومتی فقط اراده، عزم جدی، خوش باوری و توکل به خداوند می خواهد و باید تلاش کنیم که سرمایه های کشور به کار گرفته شوند و معتقدم که موسسات بزرگ کشور مانند بانک ها باید به طرف بنگاه سازی بروند نه بنگاه داری، زیرا قدرت ریسک، قدرت مالی و خلاقیت دارند.
وی بیان کرد: امیدواریم با همین عزم و اراده با ابتکار استاندار کرمان، بتوانیم توسعه منطقه ای را داشته باشیم.
رحمانی فضلی تصریح کرد: استاندار کرمان با ابتکار و مدیریت جهادی خود،  جلودار توسعه استان هاست و یکی از عوامل انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، ابتکار و پشتکار آقای رزم حسینی است.
وی با بیان اینکه ما توسعه پایدار را برنامه ریزی می کنیم، افزود: بدون علم، خلاقیت و به ویژه مشارکت مردم، توسعه پایدار شکل نمی گیرد، باید تفکر توسعه ای در مردم و مدیران به وجود بیاید.
وزیر کشور اظهار کرد: استان کرمان از نظر نیروی انسانی قوی است و دانشگاه های فعالی دارد که باید در اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشند.
وی افزود: از استاندار کرمان می خواهیم که دانشجویان ارشد و دکترای رشته های مرتبط با صنعت و معدن  دانشگاه های این استان را وادار کنید که داخل کارگاه ها و موسسات رفته و کارورزی کنند، پیوند واقعی دانشگاه با صنعت و کار، اینگونه وصل می شود و غیر از این نیست.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استان کرمان نمایندگان فعال و دلسوزی دارد، تصریح کرد: پیوند خوبی بین نمایندگان مجلس، استاندار، ائمه جمعه و سرمایه گذاران در استان برقرار شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم کرمان برگ زرینی را در تاریخ اقتصاد مقاومتی به نام خود ثبت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.