روزنامه های مختلف کشور از جمله تفاهم، کسب وکار، ایران، رویش ملت، خراسان و... نگاهی به سوژه های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به سرقت بزرگ اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر ایرانسلی،۱۰ تکنولوژی برتر جهان در ۲۰۱۶ و زنان هدف اصلی توهین ها در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

 ۱۰ تکنولوژی برتر جهان در ۲۰۱۶/ زنان هدف اصلی توهین‌ها در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از افزایش توهین به زنان به خصوص سیاستمداران کشورهای مختلف مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا  در شبکه های اجتماعی خبرداد و نوشت: هیلاری کلینتون، کاندیدای  ریاست جمهوری آمریکا از جمله زنان سیاستمداری است که  مورد توهین‌ها و تهمت‌های آنلاین کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفته است، توهین‌های آنلاین به سیاستمداران، به خصوص زنانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند از زمان ظهور شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده است به همین دلیل کارشناسان معتقدند که فضای وب باید هرچه سریع‌تر پاکسازی شود. در ادامه این روزنامه درمورد توهین به سیاستمداران زن در کشورهای مختلف توضیحات بیشتری داده است. در آخر این روزنامه لیستی از زنان سیاستمداری را منتشر کرده که به آنها در شبکه های اجتماعی توهین شده است.

 
 
روزنامه
 
روزنامه تفاهم
 
روزنامه تفاهم در صفحه فناوری اطلاعات امروز خود از برگزاری  مزایده انحصار فروش بازی های خارجی خبر داد و نوشت؛ ناشران با توجه به درخواست عرضه بازی های خارجی موظفند برای حمایت از بازی های ایرانی کالابرگ دریافت کنند و در ازای آن، حق توزیع انحصاری یک بازی خارجی را دارند. در ادامه این روزنامه به  اشتیاق سرمایه داران برای سرمایه گذاری در بازی های رایانه ای و معایب این بازار از لحاظ درصد موفقیت در این عرصه  اشاره کرد. در آخر این روزنامه به اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومانی  بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از این صنعت خبر داد.
 
 
روزنامه
 
 
روزنامه  تفاهم در ستون خبری دیگر خود از ورود سومین موتور جستجوی متنی تحت وب به بازار خبر داد و نوشت؛ عقد قرارداد بین  22 شرکت برای احقاق 15 پروژه از جمله جویشگرهای متنی، تصویری، نقشه، خبر، ایمیل بومی، ترجمه ماشینی، مستندات علمی و... با اختصاص اعتبار 30 میلیارد تومانی صورت گرفته است. در ادامه این روزنامه در مورد نحوه کارایی موتور حستجو پرداخته توضیحات بیشتری داده است.
 
روزنامه
 
روزنامه خراسان
 
روزنامه خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود از سوءاستفاده هکرها از حفره امنیتی از طریق یک روبات تلگرامی خبر داد و نوشت؛ هکرها با سوءاستفاده ازحفره امنیتی از طریق یک روبات تلگرامی اقدام به سرقت بزرگ اطلاعات 20 میلیون کاربر ایرانسلی کرده و باعث به خطر انداختن حریم خصوصی این کابران شده اند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد نحوه سرقت اطلاعات کاربران ایرانسلی به دست هکرها پرداخته و نوشته است "اپراتور ایرانسل باید پاسخگوی کاربران ایرانسلی برای لو رفتن اطلاعات شخصی آنها باشد".
 
 
 
روزنامه
 
 
 
روزنامه خراسان در موضوع دیگر خود از مانور سنگین ارزان شدن قیمت استفاده از پهنای باند وزارت ارتباطات خبر داد و نوشت؛ وزارت ارتباطات بعداز افتتاح IXP به منظور  کاهش تعرفه داخلی به سراغ امضای تفاهم نامه با چند شرکت  رفته است. در ادامه این روزنامه به بررسی  وجود موانع سرراه شرکت ها برای عملی شدن زود هنگام این طرح پرداخته است.
 
 
 
روزنامه
 
روزنامه رویش ملت
 
روزنامه رویش ملت در صفحه علمی فناوری خود به بررسی 10 تکنولوژی برتر جهان که می تواند کیفیت زندگی بشر را در زمینه های مختلف تغییر دهد پرداخته است. مجمع جهانی اقتصاد با همکاری متخصصان جهانی فهرستی از فناوری رو به رشد را جمع آوری  کرده که این قابیلت را دارند تاثیرات شگرفی در آینده ایجاد کنند، در ادامه این روزنامه به معرفی این ده تکنولوژی برتر دنیا پرداخته است.
 
 
روزنامه
 
 
 
روزنامه رویش ملت در خبری دیگر در یکی از ستون های خود از انتقال اطلاعات با سرعت 60 ترابیت بر ثانیه خبر داد و نوشت: محققان توانستند با انتقال یک کابل از زیر  اقیانوس آرام، سرعت انتقال اطلاعات 60 ترابیت بر ثانیه را امکان پذیر کنند. در ادامه این روزنامه به بررسی نحوه کابل کشی به آبهای اقیانوس آرام با توجه به زیاد بودن آب و دشواری انتقال اطلاعات از این طریق پرداخته است.
 
 
روزنامه
 
روزنامه کسب وکار
 
روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات خود از رمزنگاری مکالمات اپلیکیشن لاین به طور پیش فرض خبر داد و نوشت؛ با تصمیم جدید شرکت لاین این رویه در آینده ای نزدیک تغییر کرده و کلیه مکالمات کاربران در این اپلیکیشن پیام رسان به طور پیش فرض رمز نگاری خواهد شد. علاوه بر این قابلیت، این شرکت تصمیم گرفت تا قابلیت چت مخفی را حذف کند.  در ادامه این روزنامه  در مورد معایب چت مخفی در لاین توضیحات بیشتری داده است.
 
روزنامه
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.