قدس آنلاین: در یکی از سال‌هایی که مادرم دیگ حلیم را به پا کرده بود، من نیز تصمیم گرفتم روزه بگیرم. بنابراین اولین روزه خود را در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان گرفتم، اما تا ظهر بیشتر دوام نیاوردم و روزه‌ام را خوردم.

خاطره وزیر ورزش از ماه رمضان دوران کودکی

به گزارش قدس آنلاین، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به بیان خاطره‌ای شیرین و جذاب از ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: مرحوم مادرم نذر داشت که در شب ۲۱ ماه رمضان حلیم بپزد. این نذری‌پزی مرا نیز ترغیب به روزه بودن در شب‌های قدر می‌کرد.

وی خاطره خود را مربوط به سن ۹ سالگی‌اش دانست و گفت: در یکی از سال‌هایی که مادرم دیگ حلیم را به پا کرده بود، من نیز تصمیم گرفتم روزه بگیرم. بنابراین اولین روزه خود را در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان گرفتم، اما تا ظهر بیشتر دوام نیاوردم و روزه‌ام را خوردم.

گودرزی با بیان اینکه در روز ۲۱ ماه رمضان مجددا تصمیم به روزه داری گرفته بود، اظهار کرد: با وجود اینکه ۹ سال بیشتر نداشتم اما در این روز که مصادف با شهادت حضرت علی(ع) بود توانستم روزه‌ام را به طور کامل بگیرم.

وی به نقش برادر کوچکتر خود که فاصله سنی ۶ ساله با او دارد در روزه داری اشاره و عنوان کرد: وقتی که خودم گرسنه می‌شدم سعی می کردم به اجبار به برادر کوچکترم به طور مکرر غذا بدهم تا حداقل او احساس گرسنگی نداشته باشد ولی برادرم نیز که از تعدد دفعات غذا خسته شده بود با من ناسازگاری می‌کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آب و غذا دادن به کودکان در حالی که خود روزه‌دار بود، سبب می‌شد به لحاظ روانی احساس گرسنگی و تشنگی کمتری کند، تصریح کرد: این روال هنگامی که دختر کوچکی داشتم نیز ادامه داشت.

گودرزی به سال‌های ۶۰ و ۶۱ اشاره و عنوان کرد:هنگامی که با همسر و فرزندم در ماه مبارک رمضان به نماز جمعه رفته بودیم بسیار تشنه بودم، برای همین سعی می‌کردم از آب خنکی که همسرم برای دخترم آورده بود اورا سیراب کنم. برای همین مکررا به دخترم می‌گفتم: «تشنته‌، آب بخور» و او هم مخالفت می‌کرد.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.