هاارتص نوشت اسرائیل طرح حمله به تاسیسات اتمی ایران را تا بهار سال 2013 به تعویق انداخت. <BR>

در پی عدم حمایت آمریکا از طرح صهیونیست ها / طرح اسرائیل برای حمله به ایران به تعویق افتاد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،این روزنامه در شماره امروز خود به قلم امیر اورن در اینترنت نوشت: سه شنبه شب طرح حمله به ایران در سال 2012 منتفی شد. هرچند طرح حمله به جمهوری اسلامی همچنان پابرجا است اما زمان اجرایی شدن آن به تعویق افتاد. آنچه که کاملا مشخص است اسرائیل در سال جاری میلادی به تاسیسات اتمی ایران حمله نخواهد کرد.
با توجه به شبیه سازی جنگ انجام شده توسط فرماندهی مرکزی آمریکا، ایران با شلیک تنها یک موشک در پاسخ به حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی اش، می تواند دویست آمریکایی را بکشد.
زمانیکه اسرائیل به طور علنی طرح حمله نظامی به ایران را مطرح کرد انتظار نداشت آمریکا با آن مخالفت کند و حتی درباره عواقب آن به تل آویو هشدار دهد. اما اکنون آمریکا در مقابل اسرائیل ایستاده است و موضعی کاملا متفاوت درباره حمله به تهران اتخاذ کرده است. می توان گفت پیشنهاد پنتاگون به کنگره امریکا برای گرفتن بودجه بیشتر به منظور ساخت گنبد آهنین -سیستم دفاع ضدموشکی- تا حدودی اسرائیل را درباره همسویی کاخ سفید با تل آویو امیدوار کرده است.
حفظ امنیت اسرائیل یکی از اولویت های آمریکا به عنوان متحد دیرینه این رژیم است. باراک اوباما رئیس جمهور و لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا با اشاره به هدف قرار گرفتن موفقیت آمیز هشتاد موشک شلیک شده از نوار غزه به اسرائیل توسط سیستم دفاع ضد موشکی گنبد آهنین از کنگره خواستند تا برای توسعه این سیستم دفاعی اسرائیل بودجه بیشتری در اختیار پنتاگون قرار دهد. می توان گفت این درخواست کاخ سفید در راستای تلاش دولت آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل مطرح شده است.
سی و هشت دقیقه بعد از مطرح شدن این درخواست، ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل از این اقدام کاخ سفید قدردانی کرد. زمانی که باراک از این اقدام آمریکا قدردانی کرد، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تل اویو به طور یک جانبه و بدون اجازه کاخ سفید و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبرهیچ گونه اقدامی علیه ایران انجام نخواهد داد. بر اساس این بیانیه طرح حمله به ایران حداقل تا بهار سال 2013 به تعویق افتاده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.