نامزد حزب آزادی اتریش برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است با توجه به رای دادگاه دوباره برگزار شود از تصمیمات حزبش برای برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا سخن گفت.

اگر ترکیه بخواهد عضو اتحادیه اروپا شود همه پرسی خروج برگزار می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در اتریش باید دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوباره تکرار شود. این حکمی است که دادگاه فدرال قانون اساسی اتریش به دلیل اعتراضات حزب افراطی آزادی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور قبل در روز جمعه اعلام کرده است.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در اتریش نوربرت هوفر، نامزد حزب آزادی با کمتر از یک درصد اختلاف انتخابات را به رهبر سابق سبزها، "الکساندر وان در بلن" واگذار کرد.

"نوربرت هوفر"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اتریش از حزب راست افراطی این کشور در گفتگوبا روزنامه "کوریره دلا سرا" برخی برنامه های انتخاباتی خود را بیان کرده و همچنین تهدید کرد که اگر قرار باشد که ترکیه به اتحادیه اروپا قدم بگذارد کشور ما باید یک همه پرسی درباره خروج از این اتحادیه برگزار کند.

به این ترتیب هوفر بعد از ابطال انتخابات ریاست جمهوری اتریش درباره احتمال برگزاری همه‌پرسی خروج در کشورش سخن گفت.

وی در این باره گفت: اروپا نمی تواند با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا برخورد کند. در صورت وقوع این سناریو یک دلیل خوب برای اتریشی ها وجود دارد تا درباره باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه همه پرسی برگزار کنند.

وی همچنین گفت: انگلیس نشان داده است که  این اتحادیه اروپا آشکارا چقدر از شهروندان خود دور است. از این رو من بر این عقیده‌ام که تجدید و بازسازی اتحادیه اروپا ضروری است و این همان اتحادیه‌ای است که ارزش های اساسی خود را یادآوری کرده و باید به شهروندان نزدیک تر باشد.

وی همچنین گفت: تغییر قراردادهای اروپایی در مسیر کاهش مسئولیت‌های کشورهای عضو در اتریش به صورت خودکار به یک همه پرسی منجر می شود.

هوفر که معاون رئیس حزب آزادی اتریش است تصمیم دادگاه فدرال قانون اساسی برای ابطال انتخابات اتریش را تمجید کرده و گفت: هر شهروند اتریشی باید مطمئن باشد که رای وی درست در نظر گرفته شده است.

هوفر تحولات اخیر در اروپا بعد از همه پرسی خروج و مناقشات بر سر قرارداد تجاری با کانادا موسوم به "ستا" را از موضوعات انتخاباتی خود دانسته و تصریح کرد که البته در موضوعات مبارزات انتخاباتی وی برای انتخابات مجدد تغییرات خاصی ایجاد نشده است.

وی همچنین از اشتیاق به دموکراسی، نفرت از قرارداد تجارت آزاد با آمریکا موسوم به تی تی آی پی و همچنین مسائل امنیت داخلی به عنوان دیگر مسائل مبارزات انتخاباتی خود یاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.