نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه بر استمرار شهرک سازی ها در واکنش به عملیات های ضد صهیونیستی فلسطینیان تاکید کرد.

تاکید نتانیاهو بر استمرار شهرک سازی و ادامه محاصره الخلیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه گفت که کابینه وی به شدت از شهرک سازی ها حمایت می کند و تلاش های ویژه ای در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی افزود که در جلسه هفته آینده طرح های ویژه ای در راستای تقویت شهرک سازی در کریات اربع مطرح خواهیم کرد و در این باره دستوراتی به وزارتخانه های مختلف درباره ضرورت اتحاد تلاش ها و فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای کمک به شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری، صادر شده است.

وی همچنین بر حمایت کامل از اقدامات ارتش، شاباک و دیگر دستگاه های امنیتی تاکید کرد.

این اظهارات نتانیاهو در حالی است که نتانیاهو شب گذشته نشستی را با حضور وزرای کابینه امنیتی برای بررسی تحولات شهر الخلیل و پاسخ به عملیات های ضد صهیونیستی فلسطینیان برگزار کرد.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته اند در واکنش به عملیات فلسطینیان و کشته شدن دو صهیونیست طی چند روز گذشته، 42 واحد صهیونیست نشین جدید در شهرک کریات اربع واقع در اراضی فلسطینی در شهر الخلیل، احداث نمایند.

در همین رابطه دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو و لیبرمن با احداث 42 واحد مسکونی جدید در شهرک کریات اربع موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین تصمیم گرفته شد که قبرستانی برای دفن پیکرهای شهدای انتفاضه فلسطین که رژیم صهیونیستی آنها را به گروگان گرفته است، ایجاد شود.

همچنین تصمیم گرفته شد که منطقه الخلیل به محاصره درآمده و مجوزهای کار اهالی شهرک بنی نعیم که حدود 2800 مجوز است، باطل شود.

تداوم محاصره الخلیل

رسانه خبری فلسطین امروز یکشنبه گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل اقدامات خود برای محاصره استان الخلیل در جنوب کرانه باختری را تشدید کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر سراسر استان الخلیل را به محاصره خود درآوره و در تمامی جاده های مواصلاتی این شهر با شهرهای دیگر به خصوص خیابان 60 در شرق الخلیل و خیابان بئر السبع مستقر شده و عملیات جستجوی عاملان تیراندازی به سمت خودروی شهرک نشینان را تشدید کرده اند.

نظامیان صهیونیست همچنین در حال جستجو و پاکسازی مناطق وسیعی در روستای دیر رازح و بیت عمره در مجاورت جاده بئر السبع هستند.

روز جمعه در جریان تیراندازی به سمت خودروی شهرک نشینان صهیونیست در جنوب الخلیل، یک شهرک نشین کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که یک مرکز حقوقی فلسطینی اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تا کنون 78 فلسطینی را به شهادت رسانده و 62 باب خانه و تاسیسات فلسطینی را ویران کردند و مراجع اسرائیلی در این بازه زمانی دستور ساخت 8849 واحد مسکونی برای صهیونیست ها را صادر کردند.

مرکز مطالعات و مستند سازی عبدالله حورانی در گزارش شش ماه نخست سال جاری که امروز شنبه منتشر شد، تاکید کرد که بخش اعظم این شهدا در پست های بازرسی کرانه باختری و قدس و مرزهای نوار غزه تیرباران شدند که در میان آنان 22 کودک و 9 زن دیده می شوند که این امر موجب افزایش تعداد شهدای انتفاضه قدس به 223 تن شد. رژیم صهیونیستی همچنان از تحویل جنازه 10 شهید فلسطینی خودداری می کند که 6 تن از آنان را استان قدس هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.