رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال‌های قبل اگر با پرونده شهرداران فاسد تهران برخورد قاطع می‌شد جرأت چنین مفاسدی(حقوق‌های نجومی) بوجود نمی‌آمد، آن پرونده ها هم باید زنده شود و رسیدگی شود.

نقدی:برگرداندن پول به بیت المال کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نسبت به موضوع پرداخت های نجومی از حساب بیت المال موضع گیری کرد و گفت: آنچه تحت عنوان حقوق های نجومی این روزها در رسانه‌ها مطرح شده یک اصطلاح غلط است که باید اصلاح شود.

نقدی افزود: کاربرد واژه حقوق برای این اقدام غلط است این برداشت‌ها غیرقانونی است و مصداق اختلاس است. متاسفانه هنوز بعضی‌ها در مورد ضرورت یا عدم ضرورت بازگشت این ارقام به بیت المال صحبت می کنند درحالی که صرف بازگرداندن این پولها به بیت المال هم کافی نیست. بلکه اقدام کنندگان باید به اتهام اختلاس محاکمه و جریمه های آن را بپردازند و مجازات هم بشوند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها مشکل را ضعف مقررات می دانند، گیرم که مقررات اجازه چنین برداشتی را بدهد که اگر این طور هست حتماً باید با فوریت چنین قوانینی اصلاح شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرضیه برخی از افراد که قوانین ضعیف، دلیل پرداخت های نجومی است، گفت: اگر چنین مقررات ضعیفی وجود داشته باشد که اجازه چنین دست بردهایی را به بیت المال بدهد شرافت انسانی کجا رفته؟ امانت داری کجا رفته؟ انقلابی بودن پیشکش، ایمان و تقوای معمولی کجا رفته؟ گیرم قانون ضعف داشته باشد مگر ما وجدان نداریم؟

وی افزود: آن مدیری که به خود اجازه می دهد ارقام کلان از بیت المال را به نفع خود بردارد، خانه و ویلای آن چنانی بسازد، ماشین آنچنانی سوار شود، سفرهای خارجی برود درحالی که طبقات محروم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، اینها نشانه بی تقوایی و بی ایمانی است. مدیریی که بویی از خدا و پیغمبر برده باشد وقتی می‌بیند نیروهای قراردادی سازمانش کمتر از یک میلیون تومان می گیرند آیا به خودش اجازه می دهد چنین پول هایی بگیرد؟

نقدی به دقت در فرایند گزینش و انتخاب مدیران تراز بالا اشاره کرد و اظهار داشت: اولین مقصر آنهایی هستند که در گزینش مدیران؛ معیارهای انقلاب و اسلام را رعایت نمی کنند و هر کسی را به مسئولیت های مهم منصوب می کنند. گزینش مدیر آن هم در ترازهای بالا باید به گونه ای باشد که حتی اگر قانون اجازه چنین برداشت هایی را بدهد مدیر منتخب باید آن قدر وجدان داشته باشد که خودش چنین برداشت هایی را نکند.

وی در ادامه افزود: اولین مقصر آنهایی هستند که تلاش می کنند معیارهای انقلابی ضعیف شود. مقصر آنهایی هستند که از کشور ارزش زدایی می کنند و به جای مدیران انقلابی و حزب اللهی افرادی را در سمت های کلیدی نصب کرده اند که نصف اعضای خانواده شان خارج است و تعهدی به مملکت ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بیان سخنان حکیمانه امام خمینی(ره) درباره معیار انتخاب مدیران پرداخت و گفت: امام راحل (ره) فرمودند که مسئولان باید از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند وقتی از معیارهای انقلاب اسلامی و ارزش های دینی فاصله می گیریم و مسئولانی را منصوب می کنیم که صدها میلیارد ثروت دارند باید هم منتظر چنین عواقب سویی باشیم. وقتی ارزش‌های دینی را کم رنگ می کنیم باید هم منتظر چنین عواقبی باشیم.

وی برداشت پولهای کلان عده ای را، خدشه دار شدن آبروی کشور و اکثریت مدیران خدمت گزار کشور دانست و گفت: جرم و گناه کسانی که این پول های کلان را گرفته اند فقط سوء استفاده مالی و برداشت از بیت المال نیست بلکه گناه بزرگتر آنها این است که با این کارها آبروی کشور و آبروی اکثریت مدیران خدمت گزار کشور را خدشه دار کرده اند و این لطمه کوچکی نیست. شاید در صلاحیت دادگاه انقلاب است که از این به بعد ورود کند و به جنبه حیثیتی این جرم بپردازد.

نقدی در گفتگو با پایگاه اینترنتی بسیج افزود: جالب این است که بعضی از مدیران هم برای اینکه خودشان را تبرئه کنند می گویند فقط هجده الی بیست میلیون تومان حقوق می گیریم. مگر هجده الی بیست میلیون تومان کم است؟ برابر فرمول قانون نظام هماهنگ پرداخت، خیلی بندرت حقوق یک نفر می تواند به ده میلیون تومان برسد. چرا ارزش ها وارونه شده است.

وی ادامه داد: در کشوری که رهبرش روی زیلو می نشیند و وسایل خانه ساده و بی آلایش او همان وسایل چهل- پنجاه سال پیش است، چه حجتی داریم اینطور عمل کنیم تا آبروی کشور خدشه دار شود و زمینه دلسردی بعضی از مردم شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: هر چند مردم بحمدالله هوشیارند و خائن و خادم را می شناسند، به هر حال روی بعضی مردم تاثیر منفی می‌گذارد و آنها را از ادامه راه دلسرد می‌کند برای بعضی این تصور را به وجود می آورد که همه مدیران اینگونه اند در حالی که بعضی از آنها زندگی شان را با سختی می گذرانند. ما از دستگاه قضایی انتظار برخورد خیلی قاطع تری داریم.

وی در پایان تصریح کرد: در سال های قبل اگر با پرونده شهرداران فاسد تهران برخورد قاطع می‌شد جرأت چنین مفاسدی بوجود نمی آمد. آن پرونده‌ها هم باید زنده شود و رسیدگی شود تا درس عبرتی باشد که کسی جرأت این ظلم‌ها را به مردم و نظام نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.