مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت طلایی برای مشهد، خراسان رضوی و ایران است تا بتوانیم جایگاه و خواستگاه معنوی شهر مقدس مشهد را در جوار حرم مطهر رضوی با فرهنگ اسلامی و ارزش های ناب کتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام رضا(ع) معرفی کنیم.

مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت طلایی برای مشهد، خراسان رضوی و ایران است

به گزارش قدس قدس آنلاین، سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب های فرهنگ و سیره رضوی برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار می شود و محتویات و موضوعات هربخش متناسب با آن گروه سنی است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره مهلت ارسال آثار، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند با مراجعه با سایت این جشنواره اطلاعات لازم را کسب کنند و آخرین مهلت ارسال آثار هم بیستم تیرماه 1395 است و آئین اختتامیه آن هم در ایام دهه کرامت برگزار می شود.
جعفری تصریح کرد: از آخرین کتبی که مرتبط با امام رضا(ع) بوده و به تازگی انتشار یافته می توان از دوست مهربان کبوترها، اعترافات غلامان و جلد چهارم امام علی بن موسی الرضا(ع) نام برد که در این جشنواره این آثار در محورهای هربخش معرفی شده است.
وی تاکید کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود و شرکت کنندگان براساس گروه سنی کتاب مربوطه را به صورت انفرادی انتخاب کرده و در مسابقه شرکت کنند و یا اینکه در قالب اعضای خانواده سه عنوان کتاب را تهیه کرده و در قالب پاسخنامه های خانوادگی جواب آنها را ارسال کنند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: شرکت در بخش کودکان به صورت طراحی یک تصویر از متن دوست مهربان کبوترها بوده و باید آثار خود به نزدیکترین کتابخانه تحویل دهند؛ اما در بخش های نوجوان و جوان و بزرگسال امکان ارسال به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی وجود دارد که در شیوه مکتوب آثار به نزدیکترین کتابخانه عمومی تحویل داده می شود و در شیوه الکترونیکی نیز از طریق آدرس های: www.iranpl.ir و portal.shamstoos.ir و انتخاب گزینه فردی یا خانوادگی امکان دریافت و پاسخ سوالات وجود دارد.
جعفری گفت: بخشی از جشنواره با رویکرد بین المللی است که در دوره پانزدهم در سال 1396 با محوریت مشهد 2017 خواهد بود.
وی افزود: مشهد 2017 یک فرصت طلایی برای مشهد، خراسان رضوی و ایران است تا بتوانیم جایگاه و خواستگاه معنوی شهر مقدس مشهد را در جوار حرم مطهر رضوی با فرهنگ اسلامی و ارزش های ناب کتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام رضا(ع) معرفی کنیم.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره حوزه بین الملل جشنواره گفت: در این راستا با 80 کشور رایزنی فرهنگی صورت گرفته و فرخوان جشنواره به این کشورها ارسال شده است.
جعفری تصریح کرد: پس از برگزاری هرجشنواره آسیب شناسی آن باحضور 8 کارگروه تخصصی صورت می گیرد تا بازتاب های مثبت و منفی آن شناسایی شود و در دوره بعد عملکرد بهتری داشته باشیم و 38.2 درصد رویکردهای گذشته در این ارزیابی ها تغییر کرد و باید امروزمان برتر از دیروزمان باشد.
وی تاکید کرد: جوایز جشنواره شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 برگزیده بخش انفرادی، 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده بخش خانوادگی و 3 جایزه ویژه خانواده های خراسانی بوده است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: باتوجه به تدوین اسناسنامه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از کسانی که در طی دوره های قبل از کشورهای مختلف کار هاصی انجام دادند و اثرشان برگزیده شد به عنوان خادمان این طرح معرفی می شوند که این خادمان در قالب 5 گروه از 5 قاره هستند.
جعفری گفت: مجمع تخصصی آسیا در سال گذشته راه اندازی شد و امسال مجمع های تخصصی آفریقا و اروپا تاسیس می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.