رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به «باراک اوباما» ابراز امیدواری کرد که روابط میان مسکو و واشنگتن به روابطی دوستانه و به دور از تنش تبدیل شود.

پوتین در خصوص رفع تنش میان مسکو-واشنگتن ابراز امیدواری کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی که به مناسبت چهارم جولای، روز استقلال آمریکا، به «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود فرستاد، ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور به روال عادی بازگردد.

بنا بر گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، در متن پیام رئیس‌جمهوری روسیه که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است، پوتین با یادآوری سابقه روابط روسیه و آمریکا گفت که زمانی دو کشور قادر بودند «سخت‌ترین مشکلات بین‌المللی را هم در جهت تأمین منافع کشورها و هم به نفع بشریت حل کنند».

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه این پیام ابراز امیدواری کرده تا این تجربه مشترک قدیمی بتواند به دو کشور کمک کند تا به همکاری با یکدیگر باز گردند.

بنا بر این گزارش،‌روابط میان مسکو و واشنگتن در سال 2014 میلادی زمانی که کریمه به روسیه ملحق شد، مجددا به حال تنش‌دار دوران پس از جنگ سرد بازگشت و آمریکا با متهم کردن روسیه به مداخله در امور داخلی اوکراین تا کنون چندین دور تحریم‌های سنگین علیه مسکو وضع کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.