یک مقام اندونزیایی روز سه شنبه پس از چند عملیات تروریستی در عربستان سعودی و در شهر مدینه منوره، خواستار تامین امنیت مسلمانان در ایام حج از سوی مقامات سعودی شد.

اندونزی خواستار اقدام عربستان برای تامین امنیت زائران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایرنا، 'سیایفولاح یوسف' معاون فرماندار جاوا اندونزی با محکوم کردن بمب گذاری های انتحاری روز دوشنبه در عربستان و مدینه منوره، گفت: این عمل بسیار غیرانسانی بود.
این مقام محلی اندونزی به تارنمای روزنامه 'تمپو'، گفت این بمب گذاری های انتحاری به ویژه بمب گذاری در نزدیکی مسجد مدینه باعث هراس مسلمانان در سراسر جهان شده است.
وزارت کشور عربستان اعلام کرد یک بمبگذار 18 ساله انتحاری در نزدیکی مسجدالنبی در مدینه منوره چهار مامور امنیتی را کشته و پنج نفر را زخمی کرده است.
انفجارهای شهر 'قطیف' عربستان نیز در نزدیکی یک مسجد شیعیان اتفاق افتاده است.
این مقام اندونزیایی از دولت عربستان خواست بلافاصله بررسی کند مسئول بمب گذاری های انتحاری چه گروهی است و گفت: علاوه بر این، دولت عربستان سعودی باید قادر به تامین امنیت مسلمانان که به مناسک حج می روند، باشد.
تامین امنیت حجاج یکی از وظایف اصلی دولت عربستان است و در مناسک حج سال گذشته ریاض نتوانست این وظیفه را انجام دهد و در دو حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و حادثه منا هزاران نفر از زائران خانه خدا کشته شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.