وزیر دارایی اتریش گفت: بی ثباتی اقتصادی ناشی از رای مثبت اکثر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) موجب بازنگری در تصمیم این کشور می شود و این کشور همچنان عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

وزیر دارایی اتریش: انگلیس در اتحادیه اروپا می ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «هانس یورگ شلینگ» در گفت وگو با روزنامه آلمانی «هندلزبلات» گفت که واکنش فعالان اقتصادی و بازارهای مالی به نتیجه همه پرسی برگزیت برای انگلیس یک «شوک عبرت آموز» بود. 
وی افزود: وضعیت تعلیق ناشی از برگزیت هر چه بیشتر به طول انجامد، زیان این وضعیت برای اروپا افزایش می یابد اما این زیان برای انگلیس بسیار بیشتر خواهد بود. 
شلینگ پیش بینی کرد: در پنج سال آینده نیز اتحادیه اروپا همچنان 28 عضو خواهد داشت ؛ انگلیس در آینده عضو اتحادیه باقی خواهد ماند. 
به نوشته فایننشال تایمز ، پیش بینی وزیر دارایی اتریش مبنی بر اینکه هنوز امکان جلوگیری از نتیجه خسارت بار برای همگرایی اروپایی وجود دارد، حرف تازه ای نیست اما او عالی رتبه ترین مقام اروپایی است که این مطلب را بطور علنی بیان می کند. 
شلینگ همچنین امکان تحقق «برگزیت ناقص» را مطرح کرد و گفت که ممکن است انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود اما اسکاتلند در اتحادیه باقی بماند. 
بر اساس این گزارش،‌ در حالی رهبران اتحادیه اروپا بر پیامدها و نتایج همه پرسی برگزیت متمرکز شده اند که بسیاری از آنان از جمله فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه ابراز اطمینان می کنند که ناآرامی مالی و سیاسی ناشی از همه پرسی برگزیت موجب می شود که مردم سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قدم در راه انگلیس نگذارند. 
وزیر دارایی اتریش در گفت وگو با روزنامه آلمانی هندلزبلات که روز دوشنبه منتشر شد، همچنین تاکید کرد که رای برگزیت باید یک زنگ هشدار برای کل اروپا باشد چرا که به گفته او ، بسیاری از رای دهندگان اروپایی از اینکه اتحادیه اروپا ظاهرا بر موضوعاتی مانند «لامپ و جاروبرقی»‌ متمرکز شده است، آشفته خاطر هستند. 
وی تاکید کرد: کمیسیون اروپا در آینده باید روی موضوعات مهمتر مانند مهاجرت بیشتر کار کند ؛ مشکلات مربوط به موضوع آوارگان ضربه سختی به اعتماد مردم در اروپا زده است. 
وزیر دارایی اتریش همچنین خواستار بحث های بنیادین درباره نقش آینده نهادهای اتحادیه اروپا شد و گفت: خوشبختانه انگلیس عضو منطقه یورو نیست در غیر این صورت خروج احتمالی آن از اتحادیه اروپا به یک فاجعه برای یورو منجر می شد. 
شلینگ گفت: مشکلات اتحادیه اروپا به این معنی است که گسترش بیشتر این اتحادیه و پیوستن اعضای جدید در آینده قابل پیش بینی، بعید به نظر می رسد.
وی افزود: تعداد بیشتری از مردم درک خواهند کرد اتحادیه اروپا تنها یک پروژه بزرگ برای صلح نیست بلکه یک پروژه بزرگ اقتصادی هم به شمار می رود و اروپایی ها تنها با همکاری می توانند سعادت خود را در جهان رقابتی تضمین کنند.
وزیر دارایی اتریش از چهره های اصلی حزب راست میانه «مردم» اتریش (OVP) است که به همراه حزب چپ میانه سوسیال دموکرات (SDP) در قالب دولت موسوم به «ائتلاف بزرگ» قدرت را در اتریش در دست دارد. اما در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری برای اولین بار نامزد هیچکدام از این دو حزب موفقیتی کسب نکرد و دور دوم انتخابات بین «الکساندر فان در بیلن» نامزد مورد حمایت حزب سبز و «نوربرت هوفر» نامزد حزب راست افراطی «آزادی» (FPO) برگزار شد. 
این درحالی است که دادگاه قانون اساسی اتریش روز جمعه نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که روز دوم خرداد برگزار شده بود ، باطل اعلام کرد و به این ترتیب قرار است انتخابات بار دیگر در اوایل مهر ماه برگزار شود و به این ترتیب در حالی که اروپا هنوز از شوک برگزیت ‌خارج نشده است، ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اتریش و فرصت چند ماهه تا برگزاری انتخابات جدید می تواند به عنوان آزمون همبستگی در اروپا و یا تاثیر دومینویی برگزیت محسوب شود.
پیش بینی وزیر دارایی از منتفی بودن پذیرفته شدن عضو جدید در اتحادیه اروپا در آینده قابل پیش بینی در حالی است که پیش از این هوفر نامزد حزب راست افراطی اتریش نیز گفته بود در صورت عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، اتریش از این اتحادیه خارج خواهد شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.