قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : سه هزار باب مدرسه در استان خراسان رضوی  فرسوده و غیراستاندارد است.

مدارس فرسوده و غیراستاندارد خراسان رضوی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه مرمت و بهسازی این تعداد مدارس فرسوده به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود : همچنین 200 مدرسه با گنجایش 10 دانش آموز، 100 مدرسه با گنجایش کمتر از پنج و 350 مدرسه با گنجایش کمتر از 15 دانش آموز در مناطق محروم خراسان رضوی دایر است.

وی با تاکید بر سیاست دولت مبنی بر توسعه عدالت و افزایش سطح کیفیت آموزشی در مناطق محروم ادامه داد : در همین راستا اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در این مناطق در دستور کار قرار گرفته ست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه از دانشجویانی که دارای ویژگیهای اخلاقی، علمی و آموزشی هستند در این طرح استفاده می شود تصریح کرد : 24 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در 600 مدرسه مناطق محروم خراسان رضوی با اجرای این طرح در حال تحصیل هستند.

حسینی  خاطر نشان کرد : دولت سال گذشته با وجود محدویتهای مالی اعتبار مناسبی را به حوزه نوسازی مدارس اختصاص داد و در این مدت 600 مدرسه در خراسان رضوی ساخته شد.

طی سال تحصیلی 94 - 95  یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی تحصیل می کردند . /   15/4/95

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.