رئیس مجلس با بیان اینکه باید ریشه‌یابی شود که چرا حقوقهای نجومی توسط متخلفان انجام شده گفت: این تخلفات مطابق قانون نبوده و باید با آن برخورد قاطع شود.

لاریجانی: در مسئله حقوق‌های نجومی از قانون سوءاستفاده کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 15 تیرماه) در نشست علنی پارلمان پس از گزارش جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس درباره تخلفات صورت گرفته در حقوقهای نجومی، اظهار کرد: مرکز پژوهشها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور جلساتی را در این باره برگزار کردند و اطلاعات کافی را ارائه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع مهم و اساسی که امروز در این گزارش  ارائه شد، این است که از سوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، نظارتی در این زمینه وجود نداشته است.

لاریجانی با اشاره به اینکه هر 3 ماه از صندوق توسعه ملی گزارشی به مجلس ارائه می‌شد، گفت: این گزارشها فقط برنامه‌ای بود و درباره حقوقهای افراد گزارشی داده نمی‌شد. اینجا قصوری از دستگاههای نظارتی صورت گرفته که بخشهای اجرایی و نظارتی باید در این زمینه حساس می‌بودند.

وی با بیان اینکه باید ریشه‌یابی شود چرا این تخلفات صورت گرفته، تصریح کرد: این تخلفات مطابق قانون نبود و باید برخورد قاطع شود، چرا که در قانون آمده است حقوق و مزایا باید با سقف مشخصی به مدیران و کارمندان پرداخت شود. متاسفانه در برخی دستگاهها از قانون سوء استفاده شده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به  قصور هیئت امنای صندوق توسعه ملی، بیان کرد: چرا هیئت امنای صندوق توسعه ملی اختیارات خود را به هیئت عامل واگذار کرده  تا آنها در پرداخت حقوق و مزایا تصمیم‌گیری کنند. مگر پرداختها نباید قانونی باشد؟ بنابراین تخلف صورت گرفته است.

لاریجانی افزود: این حقوقهای نجومی مخلوطی از تخلفات صورت گرفته در قالب سوء استفاده، غفلت و تخطی مدیران بوده که گزارش امروز مرکز پژوهشها به خوبی موارد را ذکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از رصد تخلفات توسط دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور اظهار کرد: در هلدینگها، هیئت مدیره‌ها، بانکها و یکی دو وزارتخانه آسیبهای جدی در این زمینه داریم که حتما باید به روال قانونی برگردند و دستگاههای نظارت چتر نظارتی خود را افزایش دهند. از طرفی کمیسیونهای مربوطه در مجلس فعال شده و کمیسیون اصل 90 پیگیری مجدانه داشته باشد.

لاریجانی افزود: برای علاج این مشکلات و تخلفات باید سرچشمه آن پیدا و جلوی این‌گونه تخلفات گرفته شود. امیدوارم این موضوعی که امروز با هر انگیزه‌ای  مطرح شده است نگاه ما را جهت ترمیم حقوقها باز کند تا آغاز خوبی برای بنا گذاشتن پایه‌ای محکم و قوی برای علاج کلی این مورد داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام تروریستی که اخیراً در عربستان و عراق صورت گرفته است، گفت: 400 نفر از مردم مظلوم عراق کشته شدند و برای مسلمانان جهان این موضوع بسیار تاسف‌بار بود. این اقدام تروریستی نشان داد که ملت و ارتش عراق عملیاتهای خوبی را در جهت مقابله با تروریستهای تکفیری و داعشی داشته‌اند، عملیات فتح‌الفتوح فلوجه موجب شد تا این حرکات ناجوانمردانه و کور تروریستی در عراق اتفاق بیفتد.

لاریجانی افزود: حرکت تروریستی دیگری که در مسجد‌النبی اتفاق افتاد موجبات ناراحتی را فراهم کرد. تروریستهای وابسته به  استکبار و صهیونیست از هیچ جسارتی دریغ نمی‌کنند. امیدوارم مردم منطقه با عبرت‌گیری از حوادث، پند گرفته و رفاقت بین مسلمانان بیشتر شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران حرکات ناجوانمردانه تروریستها را محکوم و به رئیس جمهور و پارلمان عراق و به ملت عربستان تسلیت عرض کرده و با آنها اظهار همدردی می‌نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.