عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:عید سعید فطر، عید بندگی و خلوص و سربلندی در آزمون الهی است.

عید فطر، عید انسانیت و بندگی پروردگار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله حسن ممدوحی با گرامیداشت عید سعید فطر عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان، گنجینه‌ای ارزشمند از اعمال پسندیده بدست می‌آید که باید از چنین گنجینه‌ای صیانت کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روز عید فطر روز شکرانه عبودیت و تسلیم در برابر حق است و انسانی که یک ماه توبه و استغفار و عبادت کرده، در این روز سربلند و سرافراز است.

وی تصریح کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است که در واقع در آن مهمانی الهی و ضیافت رمضان را به عنوان آزمونی بزرگ جشن می‌گیریم.

آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد: خداوند وعده پاداش به آنانی داده است که از این آزمون با سربلندی بیرون بیایند.

وی بیان کرد: عید فطر دارای اعمالی است که انسان در قالب این اعمال شکر گذار خداوندی است که به او یک ماه فرصت ویژه‌ای برای بندگی و مغفرت داده است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر در این روز احساس تغییر و تحول در زندگی داشته باشیم، مشخص می‌شود که موفقیت خوبی در آزمون الهی به دست آورده‌ایم؛ ما در این روز از خدا می خواهیم که همه گناهان ما را مورد بخشایش قرار دهد و از خطاها و گناهان ما در زندگی بگذرد.

وی اظهار کرد: خوشا به حال آنانی که قدردان لحظه‌ها و ساعات ماه مبارک رمضان بوده‌اند و در این ضیافت با دستانی پر و کارنامه‌ای سفید حضور یافتند.

آیت‌الله ممدوحی در پایان عنوان کرد: عید فطر روز بازگشت به فطرت الهی است، در این روز بندگانی که سر تسلیم در برابر خداوند فرود آوردند، سربلند و خرسند هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.