نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عید فطر نماد امت واحده اسلامی است که باید به این مهم بسیار توجه شود.

عید فطر نماد امت واحده اسلامی است / فتنه گران از دولت خارج شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز عید سعید فطر تاکید کرد: عید فطر یکی از نمادهای امت واحده اسلامی است.

وی ادامه داد: در ادبیات دینی ما عنوانی وجود دارد به نام امت واحده اسلامی یا امت مسلمین که دارای بار فراوان و معنی بسیار است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این اجتماع عید فطر مسلمانان در عید فطر نماد امت واحده اسلامی است.

آیت الله ایمانی افزود: با تمامی اختلافات در تفکر و اندیشه در عید فطر تمام مسلمانان در کنار هم قرار می گیرند.

وی گفت: حفظ وحدت امت اسلامی حقی به گردن مسلمانان است که باید مد نظر قرار داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: مسلمانان از گذشته های دور در کنار یکدیگر قرار داشتند و متحد بودند و این اختلافات امروز مصنوعی است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: اختلافات و مشکلات موجود طبیعی نیست و این حرکت استکبار و دشمنان است که برای مقابله با این وضعیت نخبگان عالم اسلام باید فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: البته خود نخبگان نیز باید از وابستگی به استکبار دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز منطقه، گفت: آمریکا به دنبال ایجاد فضایی آرام برای اسرائیل است که برای مقابله با این حرکت هیچگاه نباید قبله اول مسلمین فراموش شود.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: در داخل کشور نیز کسی نباید بلندگوی حمایت از اسرائیل و فتنه شود که متاسفانه با گذشت چندین سال از فتنه برخی به دنبال آن هستند.

وی تصریح کرد: باید فکری برای وابستگان به فتنه که امروز در دولت حضور دارند و یا در دانشگاه ها مشغول هستند داشته باشیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خشکسالی فارس نیز گفت: استان برای ۹ سال پیاپی در خشکسالی قرار دارد و میزان بارندگی امسال از متوسط ۲۰ درصد کمتر است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: مسئولین باید به فکر تولید آب با استفاده از روش های مختلف از جمله جلوگیری از خروج روان آب ها از استان باشند و با استفاده از روش های علمی آب تولید کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که در این راستا نیز مسئولین کشاورزی استان باید چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.