قدس آنلاین -اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت :عفاف، حجاب و عصمت، سرمایه بزرگ و با عظمت برای جامعه اسلامی است که هر گونه خدشه و خسارات به آن، به سادگی قابل جبران نیست.

عفاف، حجاب و عصمت، سرمایه بزرگ و با عظمت جامعه اسلامی

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: بی بند و باری های اجتماعی به جامعه آسیب جدی می رساند و موجب افزایش آمار جرم و جنایت، روند رو به رشد زندانیان، تاخیر در ازدواج ها و کمرنگ شدن اخلاق می شود که همه باید نسبت به ان حساس باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: عفاف و حجاب خیمه با عظمتی است که جامعه را در برابر انحراف ها حفظ می کند و هر گونه سهل انگاری در این رابطه موجب خوشحالی دشمنان و ناراحتی امام زمان (عج) می شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: متاسفانه دنیای غرب، سکولاریسم، استکبار جهانی و صهیونیسم به دنبال این هستند که سرمایه های معنوی و اعتقادی این مرز و بوم را از بین ببرند و در این مسیر با تبلیغات مسموم، تولیدات تصویری، شبکه های مجازی و ماهواره در صدد هستند که به اهداف شوم خود برسند.
وی تاکید کرد: شناسایی توطئه های دشمنان امری ضروری است و در این راستا صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رسانه ها، روحانیان، استادان دانشگاهی، مربیان و معلمان، هنرمندان، نیروی انتظامی، بسیج و همه و همه باید برنامه های ننگین دشمنان را افشاگری کنند تا جوانان گرفتار گرگ های گرسنه نشوند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: اعتقادات و ارزش های این مرز و بوم به راحتی و سادگی به دست نیامده و همه در حفظ آنها مسئول هستند و باید بیش از پیش هوشیار بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز باید این مهم را رعایت کنند و عفاف بسیار فراتر از حجاب است و در این مهم نیز باید در تمام زمینه ها و موارد از جمله مالی، اخلاقی، زبان، گوش، خانواده و اجتماع مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: همه وظیفه دارند قدر سرمایه های عظیم دینی، قرآن و اهل بیت (ع) را بدانند و با قدرت و توکل بر خدا پای آرمان ها و ارزش های الهی ایستادگی کنند و در این مسیر با خدا معامله کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مجامع بین المللی نسبت به جنایات و اقدامات شنیع گروه داعش، آل سعود، اسرائیل در منطقه خاورمیانه بیدار باشند و واکنش نشان دهند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک افزود: باید با اقدام های جنایتکارانه این مزدوران با قاطعیت برخورد شود و اجازه داده نشود که سرنوشت کشورهای اسلامی تبدیل به تفرقه، جنایت، رعب و خسارت شود.
وی بیان کرد: جنایتکاران با این اقدام ها قصد دارند مسمانان را از اهداف و اصول محوری خود منحرف کنند و اگر جوامع اسلامی هوشیار و متحد باشند، اتفاقات ناگوار تروریستی به حداقل می رسد.
امام جمعه اراک ادامه داد: حوادث ناگوار روزهای اخیر که آخرین آن شب گذشته در امامزاده سید محمد در منطقه سامرا عراق رخ داد به شدت محکوم است و نشان از عمق رذالت داعش جنایتکار، آل سعود و تروریست ها دارد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: این جنایتکاران تمام دستورات اسلامی را زیر پا گذاشته اند و در نهایت بی رحمی مردم مظلوم را به خاک و خون می کشند .
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: فرهنگ عاشورایی، بیش از شش هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و بزرگان و روحانیان استان مرکزی جزو سرمایه های معنوی این استان هستند.
امام جمعه اراک ادامه داد: لقمه حلال و کسب روزی حلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حقوق های نجومی و بی بندو باری های جامعه نتیجه لقمه حرام است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به موضوع هفته مالیات پرداخت و افزود: نظام مالیاتی کشور باید عادلانه پیش رود و مردم نیز باید با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند و مالیات حقه خود را پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: یکی از معیارها و ملاک های اصلی در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است و می طلبد مردم به این مهم نیز توجه ویژه داشته باشند و مصرف آب، برق، گاز و انرژی صرفه جویی لازم را داشته باشند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: کشور و این استان از نظر ذخایر و منابع آبی در سفرهای زیرزمینی با مشکلات جدی روبه رو است و باید با همکاری مردم تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع حوادث و تلفات رانندگی پرداخت و گفت: کسانی که در حوادث جاده ای کشته می شوند سرمایه های کشور هستند و نیاز است در این زمینه اقدامات بازدارنده و موثر انجام شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.