۱۱ پلیس آمریکایی در بهبوحه تظاهرات مردم علیه نژادپرستی در ایالت تگزاس هدف تک تیراندازهای ناشناس قرار گرفتند که پنج نفر جان باختند، حمله‌ای علیه پلیس که از زمان حوادث ۱۱ سپتامبر بی‌سابقه بوده است.

مرگبارترین حملات علیه پلیس از حوادث ۱۱ سپتامبر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در تظاهراتی که در اعتراض به کشته شدن دو مرد سیاه پوست به دست پلیس آمریکا در تگزاس برگزار شد 5 پلیس کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند. سی ان ان این حملات را مرگبارترین حمله علیه پلیس آمریکا از حوادث 11 سپتامبر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس دالاس در آمریکا اعلام کرد تعداد نیروهای پلیسی که در تظاهرات اعتراضی در این شهر به سوی آنان گلوله شلیک شد به یازده نفر رسید. مقامات امنیتی آمریکا پرواز هواپیماها را بر فراز این شهر محدود کردند.

واکنش اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواست جهت بهبود روابط میان پلیس آمریکا با سیاه پوستان و اتباع آمریکای لاتین تلاش بیشتری کنند. در این خبر از روابط میان پلیس با سیاه پوستان و اتباع آمریکای لاتین در آمریکا روابطی توام با خشونت یاد شد. باراک اوباما که برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ورشو رفته است، به محض رسیدن به این شهر، به خانواده راننده سیاهپوستی که شامگاه چهارشنبه در ایالت مینه سوتا به دست پلیس کشته شد، تسلیت گفت.

باراک اوباما با بیان اینکه آمریکایی های غیرسفید پوست بیشتر در معرض بازداشت، بازرسی یا قتل توسط پلیس قرار دارند، از هموطنان سفیدپوست خود خواست این را فقط مشکل اقلیت ندانند. وی گفت: « این فقط مشکل سیاهپوستان نیست. این فقط مشکل اسپانیایی تبارها نیست. این مشکل آمریکا است و همه ما باید نگران آن باشیم. باید به همه بگوییم که می توانیم بهتر کار کنیم. ما سزاوار بهتر از اینها هستیم.»

45 دقیقه تیراندازی میان نیروهای پلیس و فرد مظنون

رئیس پلیس شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا روز جمعه اعلام کرد نیروهای پلیس این شهر صبح امروز یک مظنون را بازداشت کرده اند که می گوید در همه جای این شهر در جنوب آمریکا بمب کار گذاشته است. شب گذشته در جریان تظاهرات در شهر دالاس در اعتراض به قتل دو سیاهپوست به دست پلیس، چند تک تیرانداز، به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کردند و 5 مأمور پلیس را کشتند.

دیوید براون، رئیس پلیس دالاس گفت تا این لحظه دست کم دو مظنون بازداشت شده اند و یک بسته مشکوک نیز نزدیک دومین فرد مظنون کشف شده و نیروهای خنثی سازی بمب در حال بررسی محتوای این بسته هستند. وی افزود بامداد امروز تیراندازی هایی به مدت 45 دقیقه بین نیروهای پلیس و یک مظنون صورت گرفت.

دیوید براون گفت: « این مظنونی که ما در حال مذاکره با او هستیم، می گوید در همه جای شهر بمب هایی را کار گذاشته است.» به گفته مقامات پلیس، علاوه بر 5 نیروی پلیس کشته شده، یک غیرنظامی و 6 مأمور پلیس دیگر زخمی شده اند.

مقامات پلیس آمریکا اعلام کردند که یکی از مظنونان متهم به تیراندازی و قتل 4 پلیس دالاس پس از بازداشت با بیان اینکه "پایان نزدیک است" مدعی شده که چندین بمب را در این شهر کار گذاشته است.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، به نظر می‌آید این تیراندازی حدود ساعت 21 به وقت محلی و توسط دو تک تیرانداز روی داده است. دیوید براون، رئیس پلیس شهر دالاس، در ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرده است که در جریان تیراندازی در تظاهرات پنجشنبه شب در این شهر پنج مامور پلیس کشته و شش مامور دیگر زخمی شده‌اند. به گفته منابع پلیس، وضع تعدادی از زخمی شدگان وخیم است. یک شهروند عادی نیز در میان زخمی‌هاست.

در جریان تظاهرات اعتراضی علیه کشته شدن دو مرد سیاهپوست در ایالت های مینه‎‌سوتا و لوئیزیانا که در شهر دالاس برگزار شده بود، تک تیرانداز یا تک تیراندازانی به به سوی مامورانی که جهت حفظ نظم در محل حضور داشتند شلیک کردند.

با توجه به نحوه تیراندازی، به نظر می‌رسد که هدف عامل یا عاملان این واقعه ماموران پلیس بوده‌اند و احتمال نوعی انتقام‌جویی از وقایع اخیر در مینه‌سوتا و لوئیزیانا را نمی‌توان منتفی دانست.

آقای براون گفته بود به نظر می‌رسد یک یا دو نفر مسئول این تیراندازی بوده‌اند و پلیس در جستجوی آنان است. ساعاتی بعد، برخی خبرگزاری‌ها به نقل از منابع پلیس گزارش شد که یک نفر خود را به ماموران تسلیم کرده و نفر دیگری نیز که در ارتباط با این واقعه "قابل بررسی" تشخیص داده شده برای پاسخ به سئوالاتی در اختیار پلیس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.