۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: 399628

یگان‌های موشکی روسیه در پی تصمیم آمریکا به استقرار تاد در کره جنوبی در شرق این کشور مستقر خواهد شد.

 عکس العمل موشکی روسیه
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، در پی تصمیم آمریکا به استقرار سامانه موشکی در کره جنوبی، روسیه اعلام کرد در مناطق شرقی این کشور یگان‌های موشکی مستقر می‌کند.
 
وزارت دفاع ملی کره جنوبی، روز جمعه از توافق این کشور با آمریکا بر سر استقرار سیستم‌های موشکی موسوم به تاد و همچنین نیروهای امریکایی در کره جنوبی خبر داد. این توافق نگرانی و اعتراض چین و روسیه را در پی داشته است.
 
یِوگِنی سِرِبِرِنیکوف، معاون رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس علیای روسیه، روز جمعه اعلام کرد مسکو در پاسخ به استقرار سامانه تادِ امریکا در کره جنوبی ممکن است یگان‌های موشکی خود را در مناطق شرقی روسیه مستقر کند.
 
سِرِبِرِنیکوف افزود: «ما تصمیمِ استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی را به منظور برنامه‌ریزی نظامی بررسی خواهیم کرد. ما با همکاری وزارت دفاع، بر روی تصمیمِ قطعی درباره تقویت نفوذ در این جهت از جمله استقرار موشک و یگان‌های زمینی کار خواهیم کرد.»
 
وزارت خارجه چین نیز امروز جمعه، با احضار سفیران کره جنوبی و امریکا مراتب اعتراض خود را به توافق استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی اعلام کرد.
 
ساعاتی بعد از واکنش شدید روسیه و چین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد استقرار تاد (سامانه ضد موشکی) در کره جنوبی صرفاً در برابر «تهدیدات اتمی» کره شمالی صورت می‌گیرد و هدف از آن کشور دیگری نیست.
 
تاد نوعی سامانه دفاع موشکی آمریکایی است که برای شناسایی و مقابله با موشک‌های بالستیک کوتاه برد، میان برد و بلند برد در داخل و خارج از جو طراحی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.