حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: در اردوهای جهادی باید از خدمات مقطعی پرهیز کرد و امور اساسی و پایه ای محور فعالیت ها قرار بگیرد.

اردوهای جهادی به امور زیر بنایی بپردازند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین فرائتی در آیین افتتاحیه اردوهای جهادی کشور با تاکید بر اینکه تا زمانی که فعالیت¬های دائمی هستند باید از اقدامات مقطعی پرهیز کرد، گفت: در خدمت به محرومان بهتر و ارزشمندتر از کمک‌های مالی، خدمات فنی و آموزشی است، زیرا این قبیل خدمات باعث توانمند شدن مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات خوشحال کردن مسلمان، خوشحالی رسول الله(ص) را در پی دارد، افزود: امسال آستان قدس رضوی نیز به کمک بسیج سازندگی آمده است که اقدامی بسیار خوب و قابل تحسین است، اما این حرکت مبارک نباید به این دو نهاد محدود شود، هرکسی توانایی کمک دارد باید به مشارکت در این حرکت جهادی بپردازد.
حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: بر اساس روایات اگر کسی توانایی کمک به مسلمانی را داشته باشد و از آن دریغ کند، از ولایت خداوند خارج شده است و اگر کسی نیرو و ثروت خود را در راه خداوند صرف نکند، آن ثروت و نیرو در راه غیر خدا صرف خواهد شد.
وی فقرزدایی را یکی از مسائل مهم دین اسلام عنوان و تصریح کرد: اسلام به پیروانش سفارش کرده در عید فطر نان و در عید قربان گوشت به محرومان و مستضعفان کمک کنند. این موضوع خود نشانه و نقشه راهی برای مسلمانان است، چرا که کمک های غذایی بسیار جایگاه مهم و ویژه ای دارند.
وی در ادامه به برخی ویژگی‌های حرکت‌های جهادی اشاره و به جهادگران توصیه کرد: کارهای جهادی باید رایگان باشد و در آن باید از مردم نیز کمک گرفته و با آن ها مشورت شود. اقدامات باید اساسی و کلیدی باشد و از امور سطحی پرهیز شود. کار جهادی بدون اخلاص ارزشی ندارد، بنابراین هرکمک و خدمتی که انجام می‌گیرد باید برای رضای خداوند باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه به بیان اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در اردوهای جهادی پرداخت و گفت: انرژی و ثروت هدر می‌رود، اما آنچه که باقی می‌ماند و در تمام طول عمر یک فرد برای او سودمند خواهد بود، اقدامات فاخر فرهنگی است و در کار فرهنگی نماز جایگاه ویژه دارد، باید متوجه بود آن چیزی که بیشترین اهمیت را در اقدامات فرهنگی دارد، دعوت به انجام واجبات و سپس مستحبات است.
وی افزود: البته در امور فرهنگی باید دقت داشت که کارها باید مبنای اسلامی داشته باشند. در اردوهای جهادی نیز آنچه باید ترویج شود فرهنگ صحیح اسلامی است و از امور بی پایه و بی اساس در امور دینی باید به شدت پرهیز کرد.

تسهیل امر ازدواج بزرگ ترین نیاز امروز جوانان
این معلم قرآن در ادامه بر اهمیت ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: نیاز مبرم امروز جوانان ما آسان کردن بحث ازدواج است. کسی که ازدواج کند دو سوم دینش را حفظ کرده است، اما متاسفانه امروز در بحث ازدواج غفلت صورت گرفته است، این امر آن قدر مهم است که جا دارد از بسیاری بودجه‌ها تفریحی کاسته و برای ازدواج جوانان صرف شود.
این معلم قرآن با بیان اینکه باید جوانان را به امر ازدواج تشویق کرد، افزود: قرآن می گوید آرامش را در ازدواج جستجو کنید، این در حالی است که برخی جوانان آرامش را در امور باطلی جستجو می کنند و هرگز به آرامش مورد نظرشان نیز نمی‌رسند.
گفتنی است؛ همایش یک روزه اردوهای جهادی رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی در 18 تیرماه با حضور آیت الله علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، سردار نقدی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار غلامی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.