قدس آنلاین: دوسوم گناهان و عمده مشکلات جوانان از شهوت و مجرد بودن نشأت می گیرد بنابراین باید ازدواج آسان ترویج شود و ازدواج نه تنها شامل جوانان بلکه برای همه بی همسران مورد تأکید است.

عمده مشکلات جوانان از زبان معلم درس هایی از قرآن

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در آیین افتتاحیه اردوهای جهادی سراسر کشور با عنوان جهادگران رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع)، تأکید کرد: جرقه اردوهای جهادی باید به یک جریان تبدیل شود.

 

ضرورت کسب مهارت همراه تحصیل

وی با اشاره به ضرورت دائمی و ریشه ای شدن کمک به محرومان و داشتن نگاه کلان، افزود: مشکل بیکاری جامعه ما به خاطر این است که تحصیل کرده های ما مدرک دارند اما مهارت ندارند از این رو 2 سال است مشغول صحبت با مسؤولان هستم که هر جوانی تا دیپلم یک مهارت و در دانشگاه هم یک مهارت بیاموزد که اگر استخدام نشد بیکار نماند در غیر این صورت هیچ رییس جمهوری نمی تواند مشکل بیکاری را رفع کند.

 

جایگاه خدمت به مردم در قرآن و احادیث

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به جایگاه خدمت به مردم در احادیث اهل بیت(ع)، گفت: مطابق روایات، خدمت به مردم محروم سبب سروری مؤمنان می شود و کسی که کار و خدمت می کند، سید و آقا است.

 

کارشناس مذهبی، سال ها عبادت، امان از قهر خدا، طواف خانه خدا، افزایش رزق و برآورده شدن حوائج را از برکات خدمت به مردم برشمرد و افزود: کسی که خودش به هر دلیلی نمی تواند مستقیما کمک کند باید دیگران را تشویق کند؛ اگر کسی بتواند کمک کند و نکند از ولایت خداوند خارج شده است و گناه اشرار را برای او می نویسند.

 

وی، کمک آبرویی، مالی، معنوی، اطلاعاتی، سیاسی، روانی، فرهنگی و خدمت ویژه را از انواع خدمت برشمرد و ادامه داد: انفاق، صدقه، زکات، خمس، اعطا، کفاره، اطعام، نذر، ایثار و قرض الحسنه از وجوه خدمت مالی در قرآن است.

 

امور آموزشی اردوهای جهادی باید روی نماز و تحکیم عقاید متمرکز شود

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه برترین خدمت ها، کلیدی ترین خدمت است، اضافه کرد: امور آموزشی اردوهای جهادی باید روی نماز متمرکز شود و در مراحل بعد، سواد، مهارت، فقرزدایی، تحکیم عقاید و پاسخ به شبهات و ازدواج مطرح است.

 

عمده مشکلات جوانان از مجرد بودن نشأت می گیرد

وی با تأکید بر ضرورت بسیج همگانی برای ازدواج، گفت: دوسوم گناهان و عمده مشکلات جوانان از شهوت و مجرد بودن نشأت می گیرد بنابراین باید ازدواج آسان ترویج شود و ازدواج نه تنها شامل جوانان بلکه برای همه بی همسران مورد تأکید است.

 

باید توبه کنیم که چرا پس از 37 سال برای خدمت رسانی بیدار شده ایم؟

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به هدررفت سرمایه و انرژی کشور در کارهای غیرماندگار و بی حاصل اظهار کرد: ما از سر تا پا به روستاییان بدهکاریم و نه تنها نباید بابت این خدمتمان منتی سرشان نداشته باشیم بلکه باید توبه کنیم که چرا پس از 37 سال برای خدمت رسانی بیدار شده ایم؟.

 

لوازم کار جهادی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت اخلاص در کار جهادی، خاطرنشان کرد: برای رضای خدا کمک کنیم وگرنه کاری از پیش نمی بریم و معنای اخلاص فقط پول نگرفتن نیست؛ اگر اخلاص نباشد هدایت و یاری خدا هم نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر پرهیز از خودبینی و عملکرد باندی، حزبی و تعصبی و توجه به نیازها و اولویت ها، گفت: جهادگران در کارها از مردم کمک و مشورت بگیرند و خدمات خود را رایگان و بی قید و شرط خدمات با صبر و حوصله و از روی دلسوزی ارائه دهند.

 

کارشناس مذهبی، اولویت دادن به واجبات، کارهای ماندگار، ارزان و عام المنفعه و کار جمعی را از دیگر لوازم کار جهادی دانست و با تأکید بر ضرورت خط شکنی در عرصه فرهنگ و آداب و رسوم غلط که مبنای شرعی یا عقلی ندارد، به جهادگران یادآور شد: کار فرهنگی تان تنها به اردوها محدود نشود و طی سال نیز در جمع دوستان و فامیل آموزش احکام و عقاید داشته باشید.

رسا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.