عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی کشور ربطی به برجام ندارد گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای تعهدی برای توقف برنامه موشکی خود نداده است.

ایران برای برنامه موشکی تعهد نداده / ربطی به برجام ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آزمایشات موشکی جمهوری اسلامی ایران تضادی با روح برجام ندارد، اظهار داشت، ایران در توافق هسته‌ای به غربیها هیچ تعهدی برای متوقف کردن برنامه دفاعی خود نداده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران و اینکه این اقدام با روح توافق هسته‌ای سازگار نیست، افزود: مسیر تقویت بنیه دفاعی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود و جمهوری اسلامی ایران با توجه به نیازهای خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایران در زمینه اجرای برجام به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: ناقض اصلی برجام اعضای 1+5 بوده‌اند که تحریمهایی را به صورت غیرمستقیم در مسیر مراودات مالی بین‌المللی ایران قرار داده‌اند، از این رو لازم است بان‌کی‌مون به جای اظهارات غیرمنصفانه، گزارشی از مانع تراشی اعضای این گروه ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بان‌کی‌مون تحت فشار لابیهای صهیونیستی و امریکایی گزارش خود را تنظیم کرده است، خاطرنشان کرد: در تهیه این گزارش نباید نقش لابی‌گری سعودیها را نیز بی‌تاثیر دانست، زیرا همانطور که آنها توانستند با دلارهای نفتی نام خود را از فهرست کودک‌کشی خارج کنند، قطعاً در روند تدوین این گزارش نیز نقش داشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.