قدس آنلاین/ محبوبه علی‌پور: بنابر ادعای انجمن بین المللی گردشگری درمانی، گردشگران سلامت در هر سفر حداقل ۷۴۷۵دلار و حداکثر ۱۵هزار و۸۳۳ دلار درآمد نصیب کشور مقصد می‌کنند.

هر گردشگر سلامت ۱۵ هزار دلار درآمد می‌آورد

دکتر محمد اسماعیل خیامی، مسؤول گردشگری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اهمیت صنعت گردشگری در رشد توسعه و اقتصاد جوامع، قرن بیست و یکم را «قرن گردشگری» نیز می‌خوانند. در کشور ما نیز با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعدد بسترهای لازم برای رونق این صنعت فراهم است. وی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری سلامت در کشور ادامه داد: طی سال‌های اخیر به منظور تقویت و ساماندهی این بخش از صنعت گردشگری، شورای راهبردی گردشگری سلامت با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده که هدف از آن افزایش تعامل و پیوستگی حلقه‌های ارتباطی گردشگری سلامت یعنی بیماران، مراکز درمانی و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌باشد.

دکتر خیامی به وضعیت گردشگری در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: میزان بیماران خارجی بستری شده در مراکز درمانی این استان از سال ۱۳۸۷ تا امروز رشد محسوسی داشته، چنانکه در همین سال تعداد گردشگران سلامت 3 هزار نفر برآورد می‌شد که این آمار در سال گذشته به ۵۶۷۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.