رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که پاسخ محکمی به اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص فروش هواپیما به ایران می‌دهیم، گفت: مجلس باید نسبت به این مسائل قدرت پاسخگویی و حساسیت داشته باشد.

پاسخ محکمی به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره فروش هواپیما می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا رصایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تصویب متممی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا جهت صدور مجوز فروش هواپیما، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید قدرت و حساسیت لازم را داشته باشد که به موقع در برابر تصمیمات کنگره آمریکا عکس‌العمل نشان داده و پاسخ به موقع و موثری به آن بدهد.
وی با تاکید بر این‌که مجلس نباید نسبت به این قبیل مسائل منفعل عمل کند، تصریح کرد:بر اساس برجام توافقاتی صورت گرفته که امکان خرید مستقیم هواپیما توسط ایران یکی از آنهاست.
وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی حتما به موضوع اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا ورود کرده و پاسخ محکمی به آنها می‌دهد.
عصر پنجشنبه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا تدابیری را به‌منظور توقف فروش هواپیماهای مسافربری به ایران از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ تصویب کرد. در این رأی‌گیری شفاهی دو متمم پیوست شده به لایحه بودجه خدمات مالی، تصویب شد که یکی از این متمم‌ها دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا را از صدور مجوز لازم برای فروش هواپیماها منع می‌کند.
به این ترتیب نهایی شدن تفاهم خرید 109 فروند هواپیما با بوئینگ آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، تفاهمی که چند روز پیش از مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا آخوندی وزیر راه و شهرسازی با خوشبینی خاصی از آن یاد کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.