رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده‌ای سعی داشته‌اند اصالتهای انقلاب اسلامی را از بین ببرند،گفت: یکی از راه‌های از بین بردن اصالتهای انقلاب بر سر کار آمدن نااهلان و نادیده گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

رئیس جمهور باید پاسخگو باشد / تقلای جریان مشکوک برای مقابله با اصالت های انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی رئیس موسسه تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه 20 تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عناصر قدرت‌طلب و زورمداران در طول تاریخ همواره با حرکتها و ایدئولوژی‌هایی که در راستای منافع توده‌های مردمی بود سر ناسازگاری داشته‌اند، گفت: این جریانها وقتی نتوانند یک مکتب و حرکت مردمی را در هم بشکنند تلاش می‌کنند اصالت‌های آن را از میان بردارند و از بین ببرند. 

وی با اشاره به اینکه جنگ با مکاتب مردمی علنی و آشکار است ولی جنگ با اصالت‌ها نامرئی، خاطرنشان کرد: وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم گردنکشان قریش و زورپرستان عرب وقتی نتوانستند با جنگهای مختلف حرکت پیامبر را از میان ببرند سراغ مبارزه با اصالت‌ها رفتند و بعد از رحلت پیامبر توطئه‌ها علیه اصالت‌ها آغاز شد. 

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: نتیجه مبارزه با اصالت‌ها قربانی شدن امام حسین(ع) و همچنین ائمه معصومین(ع) و شهادت مالک اشترها، حجربن‌عدی‌ها  بود.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به این که با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب استکبار جهانی و عوامل آن همچنان به توطئه‌پردازی و جنگ پیدا و پنهان با انقلاب ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر سخنی از نابودی انقلاب نیست، امروز برخی از افراد مسئولیت‌هایی دارند و دم از انقلاب و امام و شهدا می‌زنند اما جنگ با اصالت‌ها را شروع کرده و می‌خواهند اصالت‌ها را زیر سوال ببرند تا انقلاب از درون تهی شود.

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ظهور و بروز و گسترش پدیده «اشرافی‌گری» را اولین گام برای مقابله با اصالت‌ها در جمهوری اسلامی دانست و افزود:مصرف‌گرایی و تجمل را در جامعه رواج داده‌اند تا جایی که وزیری معترف است بیش از 11 میلیارد تومان سرمایه دارد. وقتی در جامعه‌ای کسانی در راس کار قرار بگیرند که میلیاردر هستند آیا می‌توان انتظار داشت که به نفع مستضعفان کاری صورت بگیرد و مسئولین اجرایی و دولت برای مستضعفان کار کنند؟

وی با بیان اینکه آیا در جامعه‌ای که زرپرستان در راس قدرت قرار گرفته‌اند می‌توان امید داشت مبانی اسلامی رعایت شود، گفت: زمانی که اخلاق اشرافی به وجود آمد حقوق نجومی عادی می‌شود .اگر روحیه دولت اشرافی نبود، می‌توانست معطلی یک جوان در امر ازدواج  را به خاطر عدم دریافت وام 10 میلیونی درک کند.

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌های مبارزه با اصالت‌ها این است که انقلابیگری را مساوی با کندروی و خشونت بدانند. حال آنکه ما می‌دانیم کسی می‌تواند به کشور خدمت کند که انقلابی باشد. 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به نقش ارزشمندم سپاه و بسیج در جنگ تحمیلی یادآور شد: نتیجه انقلابیگری آن زمان این بود که جوانان آزاده ما به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند و یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

وی در ادامه نشست خبری یکی دیگر از راه‌های مبارزه با اصالتهای انقلاب را اعتبار بخشی به نااهلان دانست و گفت: در دولت یازدهم برخی از افراد تقلا می‌کنند فتنه‌گران را متولی برخی امور کنند، این افراد کسانی بوده‌اند که آمادگی داشتند حمام خون راه بیندازند و در کشور جنگ داخلی به راه بیفتد اما تعدادی از آنان در دولت صاحب مسئولیت شده‌اند. 

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: در صدر اسلام هم کسانی که توسط پیامبر طرد شده بودند و پیامبر برخی از آنها را لعن کرده بود پس از مدتی به کار گرفته شدند. زمانی که اینگونه افراد به کار گرفته شوند طبعا مسیر انقلاب عوض می‌شود. 

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به پدیده حقوق‌های نجومی متذکر شد:دولت در این 3 سال از این مسئله اطلاع داشته و یا بی‌خبر بوده است؟ اگر بی‌خبر بوده لیاقت اداره کشور را ندارد و اگر اطلاع داشته جرم است و باید مورد مؤاخذه قرار گیرد. 

وی افزود: هر مقامی که در جمهوری اسلامی از مسیر قانونی منحرف شود،‌ مورد تعقیب است، دولت هم مصونیت ندارد و باید مؤاخذه شود. 

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه تخلفاتی در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته اما کسی از آنها بازخواست نکرد، گفت: این بزرگترین خطر است و یک شیوه لیبرالیسمی است که با قرارداد مصونیت بخشی سعی می‌کند افراد را از تعرض بازدارد. وقتی که برای افراد مصونیت قائل شویم این خطر بزرگی است. 

حجت‌الاسلام روحانی افزود: رهبری با توجه به این جریان که سعی در لاپوشانی دارد فرمودند، این مسئله گناه، نامشروع و خیانت به آرمانهای انقلاب است. 

وی با اشاره به جریان حمله به سفارت عربستان سعودی اظهار کرد: من حمله به سفارت را تأیید نمی‌کنم اما اگر قرار است محاکمه‌ای صورت گیرد دولت هم باید محاکمه شود. آن جوانی که به سفارت حمله کرد احساس کرد راه دیگری وجود ندارد چرا که به جوانان عزیز این کشور در فرودگاه بی‌حرمتی می‌شود با جرثقیل به سر زائر ایرانی می‌ریزند صدها نفر در منا به شهادت می‌رسند اما آبی تکان نمی‌خورد و اگر رئیس جمهور در این مسئله جدی بود و قضیه را تعقیب می‌کرد آن جوان به سفارت حمله نمی‌کرد. 

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به جریان قاچاق در کشور و اینکه تعداد زیادی کانتینر به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: اگر دولت از این مسئله خبر داد شریک جرم است و اگر خبر ندارد لیاقت اداره کشور را هم ندارد. 

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز یکی از نقشه‌ها برای از بین بردن اصالت‌ها مقابله با رهبری نظام است، متذکر شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی جاه طلب و قدرت طلب هستند که نظرات مقام معظم رهبری را نادیده می‌گیرند. آنها به ظاهر از رهبری دم می‌زنند اما رهنمودهای ایشان را نادیده می‌گیرند. 

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمینه اشرافیگری در جمهوری اسلامی از کجا شروع شد، اظهار کرد: جریانی که در دوران هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد به تجمل‌گرایی دامن زد. در کشور ما تجمل‌پرستان بعد از انقلاب حذف نشدند اما در مقطعی سعی کردند خود را با اوضاع تطبیق دهند و پس از مدتی توانستند بر اوضاع مسلط شوند. 

رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با برخی از اطرافیان رئیس جمهور و از جمله برادر وی برخوردی صورت نگرفته است، گفت: رئیس جمهور در مسئله حقوقهای نجومی و قاچاق مسئول است . مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود کرده و با استفاده از اختیارات قانونی با آن برخورد کند،‌ اگر این برخورد صورت گیرد مسئله برادر وی و کسانی که نامشان نیز اعلام شد خود به خود حل می‌شود. 

حجت‌الاسلام روحانی در پایان نشست خبری اظهار کرد: من از مستضعفان کشور، خانواده شهدا و جوانان اظهار شرمندگی می‌کنم که عده‌ای حقوق نجومی داشته باشند. راه ما راه امام حسین(ع) بوده و است حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مسیر گام بر‌می‌دارند و ملت با بصیرت راه امام و رهبری را دنبال می‌کنند ولی از اعتراض و انتقاد نباید دست کشید و باید واقعیت‌ها را بیان کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.