صدها معترض به قتل سیاهپوستان در مقابل یکی از موزه‌های شهر واشنگتن تجمع کرده و علیه خشونت پلیس آمریکا شعار دادند.

تظاهرات علیه خشونت و نژادپرستی؛ آمریکا + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، صدها نفر از معترضان به نژادپرستی در اعتراض به تیراندازی پلیس آمریکا به سیاهپوستان در یکی از تقاطع‌های شهر واشنگتن در مقابل ساختمان "موزه و یادبود سیاهپوستان آمریکایی در جنگهای داخلی آمریکا" تجمع کردند.

در این تجمع دست نوشته‌هایی مانند "نژادپرستی یک مرض است و داروی آن انقلاب است"، "چرا پلیس‌های آدمکش آزاد هستند" و "آیا زندگی فرزند من اهمیت ندارد؟" در دست معترضان دیده می‌شد.

این تجمع که به یک تظاهرات منجر شد با نظارت شدید پلیس همراه بود به شکلی که بالگرد پلیس و همچنین نیروهای مخفی پلیس سعی در کنترل اوضاع داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات درباره علت حضور خود در این تجمع گفت: من به اینجا آمدم زیرا من یک معلم هستم و همیشه درباره مسائل اجتمایی واشنگتون در کلاس  خود با دانش آموزان صحبت و بحث میکنم. من بعنوان  یک معلم نژاد پرستی  را محکوم میکنم و برای اینکه حرف و عملم یکی باشد با چندین نفر از شاگردانم اینجا آمدم که همدردی و حمایت خود را از قشر  مستضعف سیاه پو ستان اعلام کنم.

بعد از اتفاقات اخیر پلیس واشنگتن سعی داشت تا محتاطانه با معترضان برخورد کند زیرا با توجه به حضور نهادهای بین‌المللی مختلف در شهر واشنگتن مقامات این کشور به دنبال جلب توجه بیشتر افکار عمومی به سمت وضعیت حقوق بشر در این کشور نیستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.