نشست سالانه گروهک «منافقین» در پاریس پایتخت فرانسه دیروز آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد.

کدام کشورها در نشست منافقین حضور دارند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، نشست امسال تفاوتی فاحش با سالهای گذشته دارد و آن توجه ویژه عربستان به منافقین و حمایت مالی و رسانه‌ای ویژه از آنان است.

در نشست امسال، هیأتهای متعددی از مجلس نمایندگان آمریکا، پارلمان اروپا، کشورهای عربی و برخی شخصیت‌های غیررسمی از آسیا مانند هند و شماری هم از آفریقا حاضر بودند.
در نشست امسال، حضور هیأتهای عربی که در محور عربستان سعودی هستند، پررنگ بود. هیأت عربستان شاهد حضور «ترکی الفیصل» رئیس سابق استخبارات عربستان بود.
علاوه بر «ادریانوس میلکرت» رئیس پیشین حزب کار هلند و فرستاده ویژه بان کی در عراق، جولیو ترزی وزیر خارجه سابق ایتالیا هیأتهایی از کشورهای الجزایر ( احمد غزالی نخست وزیر سابق) و اردن (صالح القلاب وزیر فرهنگ اسبق)، مصر (هیأت پارلمانی)، مغرب، بحرین (هیأت پارلمانی)، کویت، لبنان (جناح وابسته به عربستان)، یمن (جناح وابسته به عربستان)، تونس، امارات و عربستان در این نشست حضور داشتند.
هیأت مصر یکی از رسمی‌ترین هیأتهای عربی بود. روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، گزارش داد که سلیمان وهدان قائم مقام پارلمان مصر در رأس یک هیأت بلندپایه مصری در این نشست شرکت کرده و پیام مخالفت قاهره با آنچه سیاست‌های مداخله جویانه ایران در منطقه نامیده شده را اعلام کرده است.
وهدان در سخنرانی کوتاهی که در این نشست داشت از مردم ایران خواسته به دنبال آزادی باشند و مدعی شده با توجه به تجمعی که از «منافقان» دیده، صبر مردم ایران بزودی به نتیجه می‌رسد.
در طول سی سال گذشته با توجه به امضای معاهده کمپ‌دیوید و صلح مصر با اسرائیل و استقبال قاهره از محمد رضا پهلوی شاه مخلوع ایران، روابط تهران با قاهره شاهد تنش و سردی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.