وزیر اقتصاد انگلیس به منظور درخواست همراهی از بزرگ ترین سرمایه گذاران «وال استریت» با آنها در نیویورک دیدار می کند.

انگلیس دست به دامن سرمایه گذاران وال استریت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، «جرج اوزبورن» که طرفدار عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بود، در بیانیه ای اعلام کرد، با توجه به چالش های اقتصادی تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، اکنون باید نهایت تلاش را بکنیم تا انگلیس به جذاب ترین مکان دنیا برای تجارت و داد و ستد تبدیل شود.
وی افزود: اکنون، پیگیر رابطه ای قوی تر با بزرگ ترین شرکای تجاری ما، در اولویت قرار دارد. پیام من به جهان این است که شاید انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند اما، ما دنیا را ترک نمی کنیم و همچنان الگویی برای تجارت آزاد، دمکراسی و امنیت خواهیم بود و درهای اقتصاد ما بیش ازهر زمان دیگری، به روی جهان باز خواهد بود.
اوزبورن در مقاله ای در وال استریت ژورنال نوشت، خواستار تقویت روابط تجاری با آمریکا، کانادا، مکزیک است.
وی در دو هفته گذشته چندین بار با «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کرد.
پنج بانک سرمایه گذار آمریکایی در نشست هفته گذشته با اوزبورن وعده دادند که برای حفظ جایگاه لندن به عنوان یک مرکز مالی بین المللی تلاش می کنند.
یکی از این بانک ها در این نشست خصوصی هشدار داد که با توجه به بلاتکلیفی روابط تجاری آینده انگلیس، سرمایه گذاری بیشتر در این کشور دشوار است.
طبق اعلام دفتر اوزبورن، سفر او به نیویورک، نخستین سفر از ماموریت های تجاری به مراکز مالی و سیاسی مهم جهانی، از جمله سنگاپور و چین در اواخر ماه جاری، است.
وی قرار است در لندن با «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا و در بروکسل نیز با وزیران مالی اعضای اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.