قدس آنلاین:مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت:۱۲۴خانواده شهری که دارای فرزندان دو معلولی هستند۹۷واحد مسکونی برای این خانواده ها آماده بهره برداری است.

افتتاح ۹۷واحد مسکونی برای خانواده های دومعلولی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، الله وردی در نشست خبری اظهار داشت:دربخش روستایی 105خانواده 2معلولی شناسایی شده اندکه تعداد90نفر در انعقاد قرار داد هستند.

وی گفت:همچنین حدود200نفر متقاضی مسکن در نوبت مسکن شهری و100نفر هم در نوبت روستایی قراردارند.

وی افتتاح 2 مرکز توان بخشی با ظرفیت 50 نفر در بجنورد در حوزه توان بخشی بیماران اعصاب و روان ، افتتاح مرکز روزانه توان بخشی برای سالمندان مرد ،افتتاح دو مرکز کاهش آسیب های اجتماعی برای بانوان،افتتاح مرکز نگهداری دختران بالای 18 سال و افتتاح مرکز روزانه و آموزش برای کودکان خیابانی را از برنامه های هفته بهزیستی در این استان عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرزند پذیری غیر قانونی در استان رواج پیدا کرده است افزود: تحویل فرزند به خانواده‌های متقاضی باید فقط از طریق این اداره کل انجام گیر در غیر این صورت در آینده خانواده‌ها برای دریافت شناسنامه این نوع از فرزندان دچار مشکل خواهند شد.

وی درخصوص متقاضیان فرزندخواندگی گفت:تنها دستگاهی که می تواند بصورت قانونی فرزند را تحویل متقاضیان بدهد بهزیستی است.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته بیش از 44فرزند به خانواده‌های متقاضی تحویل داده شده است افزود: طی سال جاری نیز 22 فرزند تحویل داده شده است و علاوه بر آن طی هفته بهزیستی نیز 10 فرزند به خانواده های متقاضی تحویل خواهد شد.

وی بیشتر فرزندان تحویل داده شده را در بازه سنی کمتر از دو سال عنوان کرد و گفت:در حال حاضر نیز 130 خانواده پشت نوبت دریافت فرزند هستند

وی حضور در مزار شهدا،دیدار با امام جمعه وآیت الله مهمانواز،افتتاح مرکز سرپناه شبانه مانه سملقان،برپایی نمایشگاه توانمندسازی خانواده های تحت پوشش ومراکز غیر دولتی،افتتاح پروژه های مراکز توانبخشی ومرکز نگهداری کودکان بی سرپرست وبدسرپرست کوثر،افتتاح مسکن خانواده های دومعلولی وچند معلولی را از برنامه های هفته بهزستی برشمرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.