واشینگتن پست در مطلبی به اتحاد نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات با یکدیگر پرداخت.

 آیا ازدواج سیاسی کلینتون با سندرز نتیجه‌بخش خواهد بود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنی سندرز – رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در حزب دموکرات – امروز سه شنبه پس از هفته‌ها انتظار به کمپین انتخاباتی کلینتون می‌پیوندد؛ اما آیا این ازدواج سیاسی که با تلاش یک ماهه کلینتون و کمپین انتخاباتی او به سرانجام رسید، موثر خواهد بود؟
این روزنامه در ادامه نوشت: با وجود آنکه کلینتون و سندرز دشمن مشترکی به نام دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – دارند، روابط شخصی و حرفه‌ای آنها به اندازه‌ای گسترده نیست که بتوان به دوام این ازدواج و تاثیرگذاری آن در فضای انتخاباتی آمریکا امیدوار بود. بویژه آنکه بسیاری از هواداران آنها نیز نظر مساعدی نسبت به نامزد رقیب ندارند.
با این حال، حضور این دو نامزد انتخاباتی در کنار یکدیگر امروز به لحاظ سیاسی برای هر دو آنها امیدوار‌کننده است. هواداران سندرز با وجود نگاه تردیدآمیزی که به کلینتون دارند، امیدوارند نامزد مورد علاقه آنها بتواند در فرصت باقیمانده تا انتخابات نوامبر، تغییر بزرگی که وعده داده بود را - ولو با سرعتی کمتر - در کنار کلینتون ادامه دهد.
به اعتقاد آنها، سندرز با حضور در کمپین انتخاباتی کلینتون می‌تواند برخی از اولویت‌های جدی خود مانند افزایش سطح دستمزدها و توسعه نظام سلامت را نیز در برنامه انتخاباتی کلینتون و حزب دموکرات قرار دهد. 
از سوی دیگر، هواداران کلینتون نیز معتقدند نامزد محبوب آنها اکنون می‌تواند در آستانه برگزاری نشست مجمع ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا که قرار است در آن رسماً از نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا رونمایی شود، با قرار گرفتن در کنار رقیب انتخاباتی خود، یکدستی و یکپارچگی حزب دموکرات در آستانه انتخابات را به رخ جمهوری‌خواهان بکشد. 
زمینه دیدار انتخاباتی مهم امروز کلینتون و سندرز زمانی فراهم شد که این دو نامزد انتخاباتی حدود یک ماه پیش در آستانه آخرین انتخابات مقدماتی حزب دموکرات ملاقاتی را در پشت درهای بسته با یکدیگر انجام دادند؛ ملاقاتی که تا به امروز تکرار نشده است.
در پی این دیدار خیلی زود مشخص شد که سندرز امتیازاتی را در ازای حمایت خود از کلینتون از وی مطالبه کرده و کلینتون نیز دستکم با برخی از آنها مانند حذف شهریه در دانشگاه‌های دولتی و بهبود پوشش بیمه‌ای شهروندان به صورت کامل یا مشروط موافقت کرده است. 
در حال حاضر، کمپین انتخاباتی کلینتون در برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از سندرز در زمان باقیمانده تا انتخابات دچار دودستگی شده است.
برخی از مشاوران نزدیک کلینتون معتقدند باید او را برای تبلیغ به ایالت‌هایی فرستاد که در آنها آرای بیشتری نسبت به کلینتون کسب کرده است و برخی دیگر، با توجه به محبوبیت بالای سندرز در میان جوانان، محیط‌های دانشگاهی را برای تبلیغات انتخاباتی او به نفع کلینتون پیشنهاد داده‌اند؛ هر چند ممکن است هنوز هزاران جوان به جای حمایت از کلینتون همچنان با تی‌شرت‌هایی که نام سندرز برروی آنها نوشته شده در سخنرانی‌های انتخاباتی او حاضر شوند. 
در هر حال، هر تصمیمی که در این باره اتخاذ شود، این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که سندرز با اعلام حمایت از کلینتون بخشی از هواداران خود را در جامعه آمریکا از دست داد و اکنون بسیاری از آنها معتقدند "بازی انتخابات" برای آنها تمام شده است.
بنابراین، اینکه سندرز تا چه حد می‌تواند در تشویق هواداران خود به حمایت از کلینتون و متحد کردن حزب دموکرات در برابر ترامپ موفق باشد، و اینکه آیا او اساساً تا برگزاری انتخابات نوامبر در کنار کلینتون باقی خواهد ماند یا خیر، پرسشی است که در آینده باید به آن پاسخ داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.