وزارت دفاع روسیه از پرواز دوباره بمب افکن های قاره پیما و راهبردی توپولف از فرودگاه های این کشور به سوریه خبر داد که مراکز گروه تروریستی داعش را بمباران کردند.

 بمب افکن های قاره پیمای روسیه مراکز داعش در سوریه را بمباران کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: شش فروند بمب افکن راهبردی دورپرواز «توپولف-22 ام.3» مراکز گروه تروریستی داعش در سوریه را بمباران کردند.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، بمب افکن های قاره پیما بامداد امروز از روسیه به پرواز در آمده و مراکز گروه تروریستی داعش در مناطق تدمر، السحنه و اراق را بمباران کرده و سپس به پایگاه های خود بازگشتند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیماهای روسی اهداف شناسایی شده محل تمرکز عناصر و تسلیحات گروه تروریستی داعش را بمباران و منهدم کردند.
در جریان این بمباران ها یک اردوگاه بزرگ آموزشی، سه انبار مهمات و تسلیحات، سه دستگاه تانک، چهار نفربر زرهی و هشت خودرو مجهز به تیربار و همچنین آتشبارهای سنگین داعش نابود و شمار زیادی از تروریست هاکشته شدند.
در این گزارش همچنین اعلام شده که وزارت دفاع روسیه پیش از آغاز بمباران هوایی مراکز داعش در سوریه، ائتلاف آمریکایی را از برنامه عملیات آگاه کرده بود.
بمب افکن توپولف 22ام.3 با توان حمل 24 تن انواع بمب و موشک، برد پروازی 7000 کیلومتر، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه های پرقدرت اخلالگر ساخته شده در دوران شوروی دو برابر صوت سرعت دارد.
روسیه از مهرماه سال گذشته با درخواست سوریه بمباران مراکز گروه های تروریستی بویژه داعش را آغاز کرده است.
هواپیماهای قاره پیمای روسیه بارها مراکز و اهداف گروه های تروریستی ضد سوری را بمباران کرده بودند، ولی از اسفند ماه گذشته پس از برقراری آتش بس، پرواز این هواپیماها متوقف و عملیات ضد تروریستی هوایی محدود به بمب افکن ها و بالگردهای مستقر در سوریه شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.