گروه «​سیاست» قدس آنلاین/ ایمان ترکاشوند: فتنه سال ۸۸ يك نقطه عطف در جنگ نرم دشمن عليه ملت ما بود و دستان پنهان دشمنان این مرز و بوم با سردمداری صهیونیسم و شیطان بزرگ و با دنباله‎روی عروسک‎های خیمه‎شب‏بازی آنها در داخل کشور را با وضوحی ملموس‎تر از گذشته نشان داد. طي ۸ ماه آشوب و اغتشاش، حوادثي به وجود آمد كه چندین كتاب در مورد آن در داخل و خارج كشور نوشته شده است.

«فتنه» ها با نقاب جدید می آیند/ در موضع‌گیری بعضی از آقایان  تکلیف دوست و دشمن و خودی و غیرخودی روشن نیست

هزاران گزارش صوتي و تصويري در رسانه‌هاي غربي و فضاي مجازي موجود است تا از نزديك ماهيت اين حادثه مورد بررسي و مداقه قرار گيرد. اسناد مشهود اين توطئه و خیانت به قدري گوياست كه نيازي به اسناد غيرمشهود براي اثبات ادعاها نيست.

فتنه و زنده نگه‏داشتن خاطرات تلخ و تجربیات 88، به قدری اهمیت دارد که رهبر انقلاب همیشه از آن سخن به میان می‎آورند و به حساسیتشان در این مورد اشاره می‎کنند.

آنچه بیش از هر چیزی فتنه 88 را از سطح یک تهدید ملی خارج کرد و در یک مهندسی معکوس، آن را به ابزار تأمین امنیت کشور تبدیل کرد، بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری بود که به­دنبال خود بسیج ملی را برای دفاع از آرمان‌های نظام برانگیخت. رهبر معظم انقلاب از روزهای آغاز فتنه 88 تا کنون، در سخنرانی­های متعدد به روشنگری در این زمینه پرداخته­اند.

*مقام معظم رهبری: بنده روی مسأله‌ فتنه حساسم

دیدار تشکلهای دانشجویی با مقام معظم رهبری، طبق سنوات گذشته، امسال در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد. رهبر انقلاب در این دیدار، مسأله فتنه را یکی از حساسیتهای خود برشمردند و خاطرنشان کردند: «درباره‌ مسایل کشور، یکی از چیزهایی که خیلی مهم است که حالا نمی‎شود از این بگذرم و باید بگویم  این است که رسم شده که از امام و نظام و انقلاب دم بزنند امّا با کسی هم که می‎ گوید «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» همکاری کنند یا از او حمایت کنند؛ این نمی‎شود. موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است».

ایشان افزودند: «من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرف‎هایی که می‎زنند، مطرح نیست. من به این اسم‎ها اصلاً اهمیتی نمی‎دهم و توجّه ندارم. به محتواها کار دارم. اما روی مسأله‌ فتنه حساسم. حالا البته اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند. امّا یک عده‌ای سردمداری می‎کردند، یک عده هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب! اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید می‎کردند که نکردند. حالا هم یک عده‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرفداری از امام و  نظام و  انقلاب هم بزنند. این نمی‏شود. این قابل قبول نیست. این پدیده‌ بسیار بدی است، پدیده‌ی زشتی است. این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم».

*موضع‏گیری درباره فتنه؛ مرز بین خودی و غیرخودی  

محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان مبنی بر اینکه عده‌ای از افراد از فتنه‏گران حمایت می‎کنند، آن‌وقت دم از امام و طرفداری از امام و نظام و انقلاب هم می‎زنند، درباره لزوم موضع‎گیری مسؤولین و نخبگان نسبت به فتنه، به خبرنگار «قدس» گفت: قضیه فتنه به امنیت و وحدت ملی کشور مربوط می‎شود لذا مسؤولین دولتی در این قضیه باید نظراتشان را شفاف اعلام کنند.

وی افزود: اگر مسؤولین دولتی درباره فتنه موضع‌گیری صریحی داشته باشند، وحدت و امنیت ملی مستحکم‌تر می‌شود و مرزبندی‌های خودی و غیرخودی را روشن می‌کند.

کوشکی خاطرنشان کرد: بعضی از مسؤولین ارشد دولتی در این 3 سال سعی کرده‌اند که با ابهام، از کنار قضیه فتنه عبور کنند و از ابراز موضع صریح و شفاف خودداری نمایند. آنها با این روش، متأسفانه مرزبندی‌ها را در کشور دچار تنش کرده‌اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با ابهامی که در موضع‌گیری بعضی از آقایان وجود دارد، تکلیف دوست و دشمن و خودی و غیرخودی روشن نیست. لذا هر کسی هم که درباره فتنه موضع‌گیری نکند، حامی فتنه قلمداد می‎شود.

*فضای غبار آلود فتنه

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «قدس» از لزوم موضع‌گیری شفاف مسؤولین و نخبگان درباره فتنه می‌گوید و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، گفت: مقام معظم رهبری در حوزه مسایل سیاسی کلان کشور موضع‌گیری صریح و شفافی دارند لذا همه مسؤولین در این مسایل باید موضع‌گیری دقیق و قاطعی داشته باشند.

وی ادامه داد: فتنه یکی از موضوعات اساسی کشور است که در فضای سیاسی ایران مطرح است. اگر مسؤولین درباره مسأله فتنه، شفاف‌تر موضع‌گیری کنند، در آینده می‌توانند خود را به عنوان یک چهره موجه و انقلابی معرفی نمایند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد کلی‌گویی‌ها و عدم طرح صریح و شفاف دیدگاه مسؤولین درباره فتنه بوده‌ایم. عدم موضع‌گیری برخی از مسؤولین درباره فتنه فقط موجب غبارآلوده شدن فضای کشور شده است. بازخوانی بیانات رهبری معظم انقلاب در دوران فتنه، علاوه بر این­که شاخص­های نظام و مکتب امام خمینی(ره) را واضح‎تر بیان می­کند، راه را برای اندیشه­ورزی و تعمق فکری در این مکتب می­گشاید. در حقیقت، بازخوانی مکرر فتنه 88، علاوه بر افزایش شناخت از دشمن، شاخص­های نظام جمهوری اسلامی و تفسیر حقیقی آنها را متذکر می‌شود.

*موضع مسؤولین درباره فتنه در گفتار و عمل یکی باشد

امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با «قدس» با اشاره به اینکه در فتنه‌ 88 ساده‌‌اندیشان، منافقان داخلی و خارجی و فریب‌خوردگان متحد شده بودند، گفت:  مهم‌ترین نکته در قضیه فتنه این است که عده‌ای با برنامه‌هایی از پیش تعیین‌شده، از خارج و داخل قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشتند که خوشبختانه با درایت مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

خجسته خاطرنشان کرد: علت اینکه رهبر انقلاب در قضیه فتنه آنقدر حساس هستند، این است که ایشان می‎خواهند این مسأله به فراموشی سپرده نشود و برای همه مردم و مخصوصاً نسل آینده باعث تجربه باشد.

وی تصریح کرد: مسؤولین باید درباره فتنه موضع‌گیری صریح و قاطعی داشته باشند تا همه مردم بدانند که چه خطری نظام جمهوری اسلامی را تهدید کرد.

نماینده مردم همدان تأکید کرد: فتنه با نقاب‌ها و اشکال دیگر همیشه وجود دارد و مهم آن  است که در این زمینه همه مسؤولین باید از عمق جان نظراتشان درباره فتنه سال 88 را بیان کنند نه اینکه در گفتار چیزی بگویند و در کردار، عمل دیگری را انجام دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.