منابع فلسطینی از تداوم تجاوزات نیروهای اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری و درگیری آنها با فلسطینیان در شهر بیت لحم و یورش به خانه های تعدادی از فلسطینیان خبر دادند.

تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعدادی از فلسطینیان در اثر استنشاق گاز اشک آور در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر اسرائیل در شهر بیت لحم مصدوم شدند.

یک منبع امنیتی گفت که نیروهای اشغالگر به دو منطقه الکرکفه و جبل الموالح در مرکز شهر بیت لحم و خانه دو اسیر آزاد شده به نام های نضال و حمزه زواهره یورش بردند.

در همین رابطه «احمد صلاح» هماهنگ کننده کمیته مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی در شهرک الخضر اظهار داشت که نیروهای اشغالگر منزل احمد حسن صلاح «القیسی» در شهر قدیمی را محاصره کرده و به دقت آن را مورد بازرسی قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز پنج شنبه چاه های آب و ورودی های چند آپارتمان مسکونی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را تخریب کردند.

منابع امنیتی گفتند که نیروهای اشغالگر به شهرک دورا در جنوب و منازل چند شهروند فلسطینی یورش آوردند.

صهیونیست ها همچنین به منطقه فرش الهوی و اطراف بیمارستان الاهلی در شهر الخلیل یورش بردند.

نظامیان صهیونیست از دو هفته پیش به دنبال اجرای عملیات مقاومت در شهر الخلیل و تیراندازی به سمت یک خودروی شهرک نشینان که طی آن یک نفر کشته و 3 نفر نیز زخمی شدند، این شهر را به محاصره خود درآورده اند.

در همین راستا رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره اعلام کرد که محاصره استان الخلیل در کرانه باختری برای دومین هفته متوالی، امتداد محاصره نوار غزه است.

جمال الخضری با اعلام این مطلب بر ضرورت رفع این محاصره که مشکلات و درد و رنج 800 هزار شهروند فلسطینی را بیشتر کرده است، تاکید کرد.

وی ضرورت باز شدن 250 جاده مواصلاتی بین شهرک ها و روستاهای الخلیل و توقف یورش ها به 2500 خانه فلسطینی و نیز توقف تیراندازی، هرج و مرج و عربده کشی شهرک نشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت که این محاصره یک مجازات جمعی است که رژیم اشغالگر برای تعامل با ملت فلسطین در پیش گرفته است.

الخضری تصریح کرد که این محاصره امتداد هدف قرار دادن اراضی فلسطینی و استمرار محاصره نوار غزه است همچنانکه رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک سازی و احداث دیوار و موانع، کرانه باختری را محاصره کرده است.

زخمی شدن یک فلسطینی در گذرگاه شعفاط

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز پنج شنبه نیز به سمت یک جوان فلسطینی در گذرگاه اردوگاه شعفاط در شهر قدس تیراندازی کرده و او را زخمی کردند.

در همین رابطه «ثائر فسفوس» سخنگوی جنبش فتح گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی در نزدیکی گذرگاه اردوگاه شعفاط تیراندازی کرده و همچنین یک نفر دیگر را بازداشت کردند.

برخی منابع صهیونیست مدعی شدند که این جوان فلسطینی قصد اجرای عملیات ضد صهیونیستی در این گذرگاه را داشت.
این در حالی است که نظامیان صهیونیست از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون 223 فلسطینی را به شهادت رسانده اند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری و بیت المقدس از یکم ماه اکتبر سال گذشته در اعتراض به تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و در راس آنها مسجد الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه عظیم را به راه انداخته و توانسته اند با اجرای عملیات های سلحشورانه و بهره گیری از تاکتیک های جدید مبارزاتی از جمله حمله با سلاح سرد و تیراندازی و غیره ده ها اسرائیلی را به هلاکت برسانند و صدها تن دیگر را زخمی کنند.

سازمان ملل: شهرک سازی رژیم صهیونیستی نقض صریح قوانین بین المللی است

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی نقض صریح قوانین بین المللی به شمار می رود و ثابت می کند که سیاست های تل آویو کاملا با راه حل تشکیل دو کشور در تضاد است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت پیرامون خاورمیانه، اقدام رژیم صهیونیستی به ساخت صدها واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

مون تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی نقض صریح قوانین بین المللی است و با ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از راه حل تشکیل دو کشور در تضاد است.

وی اظهار داشت که ساخت و ساز برای صهیونیست ها در اراضی فلسطینی و محروم کردن فلسطینیان از هر گونه توسعه و پیشرفت به هیچ وجه کمکی به بهبود اوضاع در اراضی اشغالی نخواهد کرد و حتی به راه حل تشکیل دو کشور نیز ضربه می زند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت و آسایش را برای صهیونیست ها به ارمغان نخواهد آورد.

بان کی مون خواستار توقف سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی شد و طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به ورود به گفتگوهای کمیته چهارجانبه بین المللی برای احیای روند مذاکرات سازش فراخواند.

مون که ماه گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرد، اظهار داشت که ناتوانی رهبران فلسطینی و صهیونیستی در پیشبرد مذاکرات سازش در نهایت منجر به بدتر شدن اوضاع می شود.

وی همچنین نسبت به تصویب قوانین نژاد پرستانه در فلسطین اشغالی از جمله قانون شفافیت سازمان های غیر دولتی ابراز نگرانی کرد.

البته جامعه بین الملل و در راس آن سازمان ملل صرفا به صدور بیانیه و محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی اکتفا کرده و هرگز اقدامی عملی برای واداشتن این رژیم به توقف شهرک سازی انجام نداده اند و همین مساله موجب شده است تا این رژیم با جسارت و گستاخی بیشتری اقدام به مصادره اراضی فلسطینیان و ساخت و ساز در آن ها کند.

یورش مجدد شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز پنج شنبه نیز تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز در حالی تحت حراست شدید نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند که نمازگزاران فلسطینی حاضر در این مسجد به مقابله با این شهرک نشینان برخاسته و شعار الله اکبر سر دادند.

منابع صهیونیست: اسرائیل با شیوه جدیدی از عملیات های مقاومت مواجه است

تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی امروز با شیوه جدیدی از عملیات های مقاومتی مواجه است که نه اهدافی سیاسی را دنبال می کند و نه مستقیما از سوی گروهی فلسطینی سازماندهی می شود.

وی مدعی شد که گروه های فلسطینی هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات های مقاومتی جوانان فلسطینی ندارند.

آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو تصریح کرد که جوانان فلسطینی از عملیات ها و حملات مختلف در سرتاسر جهان از جمله آمریکا، فرانسه و بلژیک برای اجرای عملیات های ضد صهیونیستی الهام می گیرند.

بن دیوید که رابطه نزدیکی با سازمان های امنیتی صهیونیستی دارد، اظهار داشت که اکثریت مجریان عملیات های ضد صهیونیستی گرایشات اسلامی داشته و مسلح هستند و بدون اینکه هیچ گروه فلسطینی آن ها را سازماندهی کند، برای اجرای عملیات های مقاومتی طرح ریزی می کنند.

وی اشاره کرد که مجریان عملیات ها قبل از اجرای عملیات یقین دارند که به احتمال زیاد شهید می شوند و خانه های آنان نیز تخریب خواهد شد اما با این حال از اجرای عملیات دست نمی کشند.

این تحلیلگر نظامی صهیونیستی خاطر نشان کرد که مساله عجیب در واکنش صهیونیست ها به عملیات های مقاومتی فلسطینیان این است که رژیم صهیونیستی درست همانگونه که در جریان انتفاضه های قبلی به عملیات های فلسطینیان واکنش نشان می داد اکنون نیز چنین واکنشی به این عملیات ها دارد از جمله محاصره مناطق فلسطینی نشین، برقراری حکومت نظامی، تخریب منازل و لغو مجوز کار فلسطینیان که اینجا این سوال پیش می آید که واقعا این تدابیر تا چه اندازه کارساز بوده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آلون بن دیوید تصریح کرد که محافل صهیونیستی این حقیقت را نادیده می گیرند که اکنون با پدیده ای مواجه هستند که نیازمند تفکر و اتخاذ سیاست های تازه ای است.

بن دیوید در پایان تاکید کرد که سازمان امنیت عمومی رژیم صهیونیستی  "شاباک" هیچ راهکار و ابزار تازه ای برای مقابله با عملیات های مقاومتی فلسطینیان ندارد و بدین گونه در شرایطی قرار گرفته است که در دهه نود بدان گرفتار شده بود به گونه ای که در آن زمان با آغاز عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان مدت زمان زیادی طول کشید تا شاباک بتواند به طبیعت و چگونگی این عملیات ها پی ببرد و در نهایت بتواند راهکارهایی برای مقابله با این عملیات ها در پیش گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.