سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای کمک به بازگشت مسافران ایرانی در ترکیه، سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پروازهای یک سری خالی را صادر کرد.

سازمان هواپیمایی کشور مجوز اعزام هواپیما برای بازگرداندن مسافران از ترکیه را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین،رضا جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شرکت های هوایی برای انتقال مسافرانشان از فرودگاه های ترکیه که امکان نشست و برخاست وجود دارد، می توانند نسبت به انتقال مسافران به ایران اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه به محض عملیاتی شدن فرودگاه های کشور ترکیه، پروازها از سرگرفته خواهد شد، گفت: به دنبال اتفاقات صورت گرفته از ساعت 23:30 دقیقه دیشب و اعلام بسته شدن فرودگاه های این کشور، پروازها از فرودگاه حضرت امام (ره) و سایر فرودگاه ها به ترکیه متوقف شد. 
وی با بیان اینکه پروازها به ترکیه همچنان متوقف است، گفت: وضعیت ترکیه را رصد می کنیم؛ به محض عملیاتی شدن فرودگاه های ترکیه و اطمینان از امکان انجام پروازهای ایمن و سلامت، پروازها از سرگرفته خواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا به اعلام نظر مسئول مدیریت ترافیک هوایی منطقه ای ایکائو (سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری)، هیچ تهدیدی برای پروازهای عبوری بر فراز ترکیه وجود ندارد.
جعفرزاده تاکید کرد: لازم است با حساسیت تمام، شرکت های هواپیمایی(ایرلاین ها) توسط روابط عمومی هایشان مسافران این مسیر را از چگونگی پروازها مطلع کنند.
وی اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور کمک به مسافرانی ایرانی و بازگرداندن آنها که در جریان وقایع شب گذشته در ترکیه مانده اند، مجوز انجام پروازهای بدون مسافر به ترکیه را برای شرکت های هواپیمایی صادر کرد.
معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز شب گذشته در پی حوادث رخ داده در استانبول از لغو چند پرواز به مقصد ترکیه خبر داد و گفت: از ساعت 23:30 دیشب تا ساعت 7:30 بامداد امروز، 9 پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه آتاتورک ترکیه لغو شده است.
وی افزود: همچنین از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز(شنبه) تا ساعت 14 و 30 دقیقه هیچ پروازی به مقصد استانبول نداریم و برای انجام پروازهای بعد از این ساعت نیز منتظر اعلام دولت ترکیه هستیم؛ بعد از دریافت آخرین اطلاعات، تصمیم گیری خواهد شد.
فتاحی با اعلام اینکه هیچ یک از مسافران پروازهای تهران - استانبول در فرودگاه نمانده اند، گفت: احتمال از سرگیری پروازها از عصر امروز وجود دارد و در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید.

** هواپیمایی هما: امروز پروازی به ترکیه نداریم/لغو دو پرواز ماهان
روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما نیز به ایرنا گفت که امروز(شنبه) این شرکت هیچ پروازی به مقصد ترکیه ندارد. همچنین شرکت هواپیمایی ماهان نیز اعلام کرد که پرواز 6:50 دقیقه صبح امروز و 17:15 دقیقه عصر امروز به مقصد فرودگاه آتاتورک استانبول لغو شده است.
به گزارش ایرنا، به دنبال کودتای نافرجام بخشی از ارتش ترکیه برای سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که در جریان مهار کودتای نافرجام این کشور، دست کم 60 نفر کشته و 336 نفر بازداشت شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.