وزیر امور خارجه اتریش خروج بریتانیا را به مفهوم ضعف اتحادیه اروپا دانست و بر لزوم حمایت از مرزهای خارجی اروپا برای غلبه بر بحران پناهندگان تاکید کرد.

ضعف اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه "راینیشن پست" آلمان به مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پرداخته و گفت: برگزیت به مفهوم ضعف اتحادیه اروپا است. من بر این عقیده نیستم که دیگر کشورهای اروپایی نیز این مسیر را دنبال می کنند. اما خروج انگلیس باید شرایطی را ایجاد کند که ما اتحادیه اروپا را تقویت کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما هیچ نگرانی درباره خروج اتریش از اتحادیه اروپا با توجه به تردیدها در کشورتان نسبت به این اتحادیه دارید گفت: ما شرایطی مشابه آلمان را داریم. ما برخی شهروندانی داریم که مشکوک به اروپا هستند اما همزمان اکثریت طرفدار اروپا را در کشورمان داریم. من وظیفه خود را این می بینم که همچنان اتحادیه اروپا را در مسیر مثبتی سوق داده و شمار حمایت کنندگان از این اتحادیه را افزایش دهم. ما به یک اتحادیه قدرتمند شایسته عمل نیاز داریم که در مسائل بزرگ راه حل هایی را ارائه دهد. به این ترتیب همچنین اعتماد در بین مردم دوباره افزایش می یابد.

کورس مهم ترین موضوع برای حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بحران پناهندگان و مهاجرت دانسته و گفت: ما باید بر چالش های کنونی غلبه کنیم. این اعتماد را به اتحادیه اروپا بر می گرداند.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم حمایت از مرزهای خارجی اروپا و مقابله با مهاجرت های غیر قانونی برای غلبه بر هجوم پناهندگان تاکید کرده و در عین حال گفت: هدف من کنترل های مرزی ملی نیست. هدف من یک اروپا با مرزهای خارجی مناسب است. ما باید اولویت خود را در این قرار دهیم که همه کشورهای اروپایی مشترکا حمایت از مرزهای خارجی این اتحادیه را بر عهده گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.