۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: 402155

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، تلاش برای کودتا در ترکیه تهدیدات نسبت به ثبات و امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

هشدار مسکو درباره کودتای ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو بیشترین نگرانی ها را نسبت به اتفاقات اخیر در ترکیه دارد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع سیاسی داخلی به همراه تهدیدات تروریستی در این کشور، و همچنین درگیری های نظامی در منطقه خطر بزرگی برای ثبات منطقه ای و بین المللی به شمار می رود.

روسیه از مقام ها و مردم ترکیه خواسته است تا مشکلات را بدون خشونت حل و فصل کنند، از طریق احترام به قانون اساسی.

مسکو همچنین آمادگی خود را برای همکاری سازنده با رهبری منتخب و مشروع ترکیه با هدف ارتقای روابط دوجانبه به خصوص در زمینه مقابله با تروریسم اعلام کرده است.

روز گذشته نیز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا از ترکیه خواست تا از خونریزی خودداری کند. وی تاکید کرد: مشکلات باید مطابق با قانون حل و فصل شود.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز پیش از این گفته بود که مسکو به شدت نگران اخبار دریافتی از ترکیه است.

دیمتری مدودف نخست وزیر روسیه نیز امروز شنبه در سخنانی تلویزیونی تاکید کرد: تلاش برای کودتا نشان می دهد که جامعه و ارتش ترکیه، اختلافات عمیق و مهمی دارند که موجب وقوع این اتفاقات شده است.

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه نیز در واکنش به اتفاقات اخیر این کشور گفت: حوادث جمعه شب لکه ننگی بر دموکراسی ترکیه بود؛ وی کشته شدن برخی نیروهای امنیتی و پلیس و همچنین تعداد غیرنظامی را به تسلیت گفت.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه گفت خدا را شکر که بلایی بزرگ را با پشتوانه ملت دفع کردیم. وی تصریح کرد: بر اثر این کودتا در مجموع 161 کشته و 1440 زخمی شده‌اند. تاکنون 2839 کودتاگر دستگیر شده‌اند ..حدود 20 نفر از کودتاگران کشته شده و 30 نفر نیز زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.