وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که از حوادث جمعه شب ترکیه که منجر به کودتای نظامی نافرجام علیه دولت این کشور شد و همزمان با وجود خطرهای تروریستی در این کشور، نگران شد.

وزارت خارجه روسیه در  بیانیه ای اوضاع ترکیه را با وجود تهدیدهای تروریستی نگران کننده خواند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه امروز (شنبه) وزارت خارجه روسیه آمده است: متشنج شدن اوضاع ترکیه در شرایط کنونی وجود تهدیدهای تروریستی در این کشور برای ثبات و بین المللی و منطقه ای خطرناک و نگران کننده است.
در این بیانیه بر آمادگی روسیه برای همکاری با دولت منتخب مردمی ترکیه با هدف پیشبرد روابط به نفع ملت های دو کشور و جست وجوی راهکارهای حل مسائل پیچیده بین المللی با اولویت مقابله علیه تهدیدهای تروریسم تاکید شده است.
وزارت خارجه روسیه افزوده است: در زمان حاضر تلاش های گسترده ای برای تامین امنیت شهروندان روسی به عمل می آید که شامل امنیت شهروندان روس و همچنین تشکیل ستاد بحران در کنسولگری روسیه می شود و در فرودگاه استانبول نیز واحد خدمات کنسولی برای کمک به شهروندان روسیه فعال شده است.
براساس آخرین آمارها در جریان وقوع کودتای ناکام در ترکیه و عملیات شکست آن 161 نفر در مقابله با کودتا چیان کشته و 1440 تن زخمی شدند و همچنین دو هزار و 839 شورشی دستگیر و شماری از عوامل کودتا جان باختند.
مسکو و آنکارا که از آذر ماه سال گذشته به دلیل ساقط شدن یک فروند جنگنده سوخو 24 روسی توسط ترکیه بر فراز 
سوریه، روابط پرتنشی داشتند، ماه جاری با عذرخواهی رجب طیب اردوغان، مذاکرات تلفنی سران و نشست وزیران خارجه در حال بازسازی روابط متوقف مانده بر اثر تحریم ها و محدودیت های روسیه علیه ترکیه هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.