کارشناس عرفان های نوظهور در برنامه شعبده شوم گفت: یکی از نمادهای مهم کابالا دستبند قرمزی است که در دست بیشتر بازیگران هالیوودی و بازیکنان فوتبال دیده می شود.

جولان کابالا در مستطیل سبز و پرده نقره ای!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه "شعبده شوم" با موضوع بررسی عرفان های نوظهور و فرقه انحرافی کابالا و با حضور اسلامی نسب، کارشناس عرفان های نوظهور و حجت الاسلام والمسلمین علی قهرمانی، کارشناس معنویت و رسانه و مدیر موسسه ندای فطرت روی آنتن شبکه رادیویی گفت و گو رفت.

 

بنابر این گزارش، در این برنامه اسلامی نسب با اشاره به این که کابالا به نوعی در تصوف یهود است، گفت: کابالیست ها بر این عقیده هستند که عرفان خود را از طریق پیامبرانی چون حضرت نوح و ابراهیم و یعقوب به دست آورده اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: کابالیست ها کابالا را عقیده ای معرفی می کنند که خداوند متعال به صورت اسرار شفاهی به پیامبران خود و بعد از پیامبران به افرادی خاص و انتخاب شده قوم بنی اسرائیل وحی کرده است. 

 

این کارشناس عرفان های نوظهور در خصوص ارتباط دین یهود و فرقه کابالا، اظهار کرد: معتقدان به این فرقه انحرافی، دین یهود را به عنوان پوسته ای معرفی می کنند که باطن این دین در بحث کابالیسم تجلی پیدا می کند.

 

وی در این باره ادامه داد: پیروان آیین کابالا مکتب خویش را دانش سری و پنهان خاخام های یهودی می دانند.

 

 اسلامی نسب با اشاره به  کتاب زحر به عنوان کتاب و مرجع اصلی کابالیست ها ابراز کرد: خدای ترسیم شده در کتاب زحر هیچ شباهتی به خداوند متعال نداشته و در مباحث متعددی به بحث شرک مربوط می شود.

 

وی با اشاره به موارد جنسی این کتاب بیان کرد: کتاب زحر خداوند متعال را به دو بخش نر و ماده تقسیم کرده و معتقد است که انسان از آمیزش جنسی این دو خدا به وجود آمده است.

اسلامی نسب با اشاره به اصول ثابت و متعدد فرقه انحرافی کابالا گفت: کابالیست ها بسیاری از اصول و ارکان فرقه خود را از طریق فیلم های هالیوودی در معرض دید عموم قرار می دهند. 

 

این کارشناس عرفان های نوظهور در خصوص نماد و نشانه های منحصر به فرقه کابالیست، تاکید کرد:  برای آشنایی هرچه بیشتر با نمادهای فرقه کابالا باید به کتاب زحر اشاره شود چرا که بیشتر نمادهای این فرقه در این کتاب یه صراحت بیان شده است.

 

وی با بیان این که بخشی با عنوان درخت زندگی یکی از مهمترین بخش های کتاب زحر به حساب می آید، گفت: درخت زندگی در کابالا به عنوان نماد اصلی و عرفانی ده مرحله ای سفیرود (نور: پایه و اساس دکترین کابالا) به شمار می آید. 

 

اسلامی نسب با اشاره به برخی از نمادهای موجود در فرقه ی کابالا، خاطرنشان کرد: یکی از نمادهای مهم کابالا دستبند قرمزی است که در دست بیشتر بازیگران هالیوودی و بازکنان فوتبال دیده می شود.

 

این گزارش می افزاید: در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام علی قهرمانی، کارشناس رسانه با اشاره به مباحث رسانه ای فرقه انحرافی کابالا گفت: نگاه جنسی و جسمی داشتن به خداوند در عرفان کابالا، معتقدانِ به این فرقه را به سمتی کشانده است که در تمام موارد رسانه ای خود این نگاه را لحاظ کرده و با توجه به این موضوع پیش بروند.

 

وی همچنین در ادامه بیان کرد: نگاه جنسی داشتن به خدا در فرقه کابالا به نوعی برگرفته از نگاهی تجلیاتی به خداوند است، به طوری که تجلی زنانگی را یکی از تجملات ده گانه خداوند می دانند.

 

این کارشناس معنویت و رسانه با اشاره به ارتباط سینمای هالیوود با فرقه انحرافی کابالا گفت: همواره شاهد هستیم که در اکثر اوقات قهرمانان فیلم ها و داستان های هالیوودی چهره و سیرتی زنانه دارند به طوری که سوپرمن های آن ها به سوپروُمن ها تبدیل شده اند.

وی در خصوص نماد سر بز در فرقه انحرافی کابالا اشاره کرد: نماد بزی که در فرقه ی کابالا به کار می رود به نوعی نمادی از بُز عاشوری ایران است که نماد مقاومت و پایداری است.

 

قهرمانی  با اشاره به این که یهودیان نگاه مثبتی به خدا ندارند، افزود: یهودیان به خداوند نگاهی فریبکارانه داشته و را پدیده ای می دانند که آگاهی را از افراد سلب می کند. 

 

وی با اشاره به درخت حیاط در فرقه انحرافی کابالا گفت: درخت حیاط در فرقه ی انحرافی کابالا به عنوان مهم ترین نماد رسا نه ای آن ها به شمار می رود که فیلم هایی بسیار در این خصوص نیز ساخته شده است.

 

گفتنی است، فایل صوتی برنامه "شعبده شوم" از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود این برنامه پنچشنبه و جمعه هر هفته از ساعت 17 تا 18 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.