سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه اساساً سرنوشت سیاسی یک ملت با کودتا قابل تعیین نیست و این امر محکوم است، گفت: کودتا نه تنها در تضاد با خواست حقیقی ملت ترکیه بلکه برخلاف منافع ملی این کشور است.

 سرنوشت سیاسی یک ملت با کودتا قابل تعیین نیست / آرمان های ملت ترکیه را باید در روندهای انتخاباتی جست وجو کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، دکتر سید سلمان سامانی روز شنبه درباره کودتای شب گذشته ترکیه افزود: سیاست محوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت قاطع از صلح و امنیت کشورها به خصوص کشورهای همجوار بوده و ثبات سیاسی در کشور ترکیه را بخشی از ثبات در جهان اسلام تلقی می کند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نفی روش های غیر مسالمت آمیز و خارج از قواعد مردم سالارانه، دولت قانونی در ترکیه را همان دولت برآمده از رأی و اراده اکثریت مردم آن کشور در انتخابات می داند و براین باور است که آرمان های سیاسی واقعی ملت ترکیه را باید در روندهای انتخاباتی این کشور جست وجو کرد.
قائم مقام وزیر کشور در امورمجلس و هماهنگی استان ها با تاکید بر اینکه اساساً سرنوشت سیاسی یک ملت با کودتا قابل تعیین نیست و این امر محکوم است، گفت: کودتا نه تنها در تضاد با خواست حقیقی ملت ترکیه بلکه برخلاف منافع ملی این کشور است.
سامانی همچنین با یادآوری حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود بر ضرورت دفاع از حکومت قانون و حاکمیت دولت منبعث از آن تأکید کرد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای ملت و دولت ترکیه ثبات و صلح آرزومند است و با حساسیت و دقت نظر تحولات این کشور و وضعیت اتباع ایرانی مقیم آن را دنبال می کند.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: مجموعه نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و اشراف کامل نسبت به رخدادها و تحولات منطقه از اقتدار، انسجام و آمادگی بسیار بالایی در کلیه مرزها خصوصاً مرزهای مشترک با این کشور برخوردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.