نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن درپی این است که کشور ما از درون تهی شود و با ارزش ها و بینش های دینی خود فاصله بگیرد.

آیت الله خاتمی:دشمن می خواهد کشور ما از درون تهی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، آیت الله سیداحمد خاتمی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 13 سرباز ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد اظهار کرد: پدران و مادران سربازان جوان از دست رفته بدانند که اول داغدار این مصیبت مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه سربازان فرزندان ورزیده و شجاع ملت و بازوان توانای امت و امام هستند افزود: سربازان رکن اهمیت نظام هستند، امروز خاورمیانه و همسایگان ما در وسط جهنمی از آتش قرار دارند، ترکیه که خود را مهد امن می دید و ثروت این کشور از صنعت توریسم بود ولی امروز شاهد ناامنی های پی در پی می باشد که خود اردوغان زمینه ساز آن بوده، ظاهرا کودتا در ترکیه سرکوب شده است ولی درحقیقت حمایت اردوغان از داعش به عنوان لکه ننگ بر دامن اردوغان باقی خواهد ماند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در وسط جهنمی از آتش، ایران اسلامی گلستان است و با اینکه بوش گفته بود ناامنی را به قلب ایران خواهیم کشاند امان هیچ غلطی نتوانستند بکنند و بخشی از این امنیت مرهون همین بازوان توانمند جوانان ارتش است، ضمن اینکه نباید خدمات سایر بخش های امنیتی کشور را نادیده گرفت.
خاتمی با بیان اینکه ما خود را مدیون عزیزان سرباز می دانیم، تصریح کرد: مدیون جوانانی هستیم که شرافتمندانه با خدمت سربازی زکات سلامتی را می پردازند و دین خود را به وطن و میهن اسلامی ادا می کنند.
وی ادامه داد: سربازان بدانند که مبنای قرآنی کار آنها براساس آیه 70 سوره نسا چنین است" مومنین هرچیزی که وسیله حفظ شما در برابر دشمن است تدارک ببینید، وقتی نیاز به کوچیدن بود گروه گروه یا تک تک به میدان دفاع از نظام اسلامی بپردازید" و این زیربنای خدمت سربازان است.
امام جمعه موقت تهران گفت: باید نظام اسلامی را حفظ کرد، امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است از این رو بخشی از حفظ نظام در عرصه دفاعی است یعنی همین کاری که امروز نیروهای مسلح سامان می دهند.
وی یادآور شد: ما به هیچ کشوری حمله نکرده و نخواهیم کرد، در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار نگرفت و این افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشان دهنده نقش بازدارنده ما است یعنی ما همواره از کیان خود دفاع می کنیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در قضیه برجام هم ما به عهد خود وفا کردیم اما نامردان امریکایی به عهد خود وفا نکردند و به صراحت کاندیداهای آنها می گویند ما رییس جمهور شویم برجام را پاره خواهیم کرد یعنی ما در عرصه دفاع از نظام اسلامی محکم و قاطع ایستاده ایم و آمریکا که در طول 50 سال اخیر به 25 کشور جهان حمله نظامی مستقیم وغیرمستقیم کرده است اگر در طول 37 سال به کشور ما حمله نکرده به این دلیل است که نمی خواسته و یا نمی توانسته است و به صراحت می گویم که نتوانسته و نخواهد توانست.
خاتمی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما تحت امر فرماندهی معظم کل قوا مقتدر و نیرومند از خاک میهن اسلای دفاع می کند اظهار کرد: داعش را برای مقابله با نظام اسلامی ایران ساخته اند اما مسوولین سیاسی و نظامی ما می گویند تا 40 کیلومتری مرز ما هم بیایند له شان خواهیم کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما برای حفظ نظام اسلامی علاوه بر حذر نظامی به سه وسیله دیگر نیاز داریم و اگر این سه تامین شود به فضل خدا تا انقلاب مهدی این انقلاب آسیب نخواهد دید و این سه گزینه عبارتند از؛ حذر فرهنگی، یعنی دشمنان از اینکه با حمله نظامی بتوانند به انقلاب آسیب برسانند مایوس شدند ولی به سمت حمله فرهنگی پیش رفتند یعنی گویش، پوشش و بینش یک ملت را عوض می کنند و می خواهند مردم ما هم به فرهنگ طاغوت برگردند.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد از درون ملت ایران را پوک کند و سبک زندگی ها را به هم بریزد، حریم داشتن محرم و نامحرم هنجار این ملت است و باید جدا باشند ولی دشمن می خواهد اختلاط محرم و نامحرم باشد و حجاب سنتی و ملی این کشور چادر بوده ولی دشمن به جنگ با چادر آمده است، آرایش های آنچنانی که حتی در کشورهای غربی هم به ایام جشن اختصاص دارد در شهرهای ما مشهود است.
خاتمی با اشاره به اینکه مردم ما بدانند که دشمن درپی این است که کشور ما از درون تهی شود و با ارزش ها و بینش های دینی خود فاصله بگیرد افزود: چرا تولیدکنندگان ما کلمات فارسی بر روی اجناس خود نمی نویسند؟ در هندوستان انگلیسی ها برای نفوذ خود از راه زبان وارد شدند، مقام معظم رهبری هم به همین دلیل از ترویج زبان انگلیسی انتقاد کردند که از چنین روزنه هایی وارد شده و آسیب می رساند، باید مساله تشبه به بیگانگان جا بیفتد.
وی اظهار کرد: دومین گزینه حذر سیاسی و این باور که نعمت نظام اسلامی یک موهبت الهی است، باید از این نظام پاسداری کرد این نظام استقلال، آزادی، دین و معنویت را به این کشور برگرداند و حذر سیاسی حمایت از این نظام است و با همه مشکلاتی که مردم دارند در این زمینه همواره ید واحده بوده و نظام را حمایت کرده اند که البته حفظ نظام با وحدت و حمایت از ولایت است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ستون فقرات این نظام ولایت فقیه است و همه باید خود را با ولایت تطبیق دهند، حجت خدا در زمان ما در غیبت ولی عضر(عج) ولی فقیه و 37 سال این نظام با اطاعت از ولی فقیه مانده است، ضن اینکه در اطاعت عدالت شرط است نه عصمت! در نظام اسلامی حتی مشاورین رهبر حق دارند مشاوره بدهند ولی وقتی ولی فقیه تصمیمی گرفت همه باید تسلیم باشند.
خاتمی خاطرنشان کرد: چهارمین گزینه حذر اخلاقی است یعنی مومنین یکدیگر را تخریب نکنند، ما نیاز به اخلاق داریم و لازم است حریم یکدیگر را حفظ کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.