قدس آنلاین: امروز دولت های اروپایی و آمریکایی باید بدانند که اگر دست از تقویت جریان های تکفیری برندارند به زودی شاهد روزی خواهند بود که با بازگشت این افراد به کشورهای غربی تمام آن کشورها را ناامن خواهند ساخت.

ماجرای افتادن فرانسه در چاهی که غرب برای اسلام کند!

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون امورر بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به حمله تروریستی داعش به تجمع کنندگان در شهر نیس فرانسه و کشته شدن دست کم 84 تن، در خصوص چرایی کشیده شدن دامان جنایات داعش به فرانسه و قلب اروپا گفت: تروریست و حرکت اندیشه تکفیری در دنیای اسلام طریقه خطرناکی است که گرچه در گذشته تاریخ اسلام پیشینه کمرنگی دارد اما متاسفانه در سال های اخیر نقش فوق العاده ای را در دنیای اسلام رقم زد که از دو منظر دارای خطرات بیشتری است.

 

وی با بیان این که وجه نخست گستره جغرافیایی و حجم بیشتر ترور و برادرکُشی در میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است، افزود: در طول 14 قرن گذشته گرچه کشتارهای داخلی بین مسلمانان اتفاق افتاده اما هیچ گاه همچون امروز، همزمان چندین کشور را تحت پوشش قرار نداده و به این تعداد گسترده ذبح و سر بریدن علمای دین از همه مذاهب، سر بریدن کودکان و کشتن زنان و حتی آتش زدن رسمی انسان ها سابقه نداشته است.

 

 

به گفته وی از بُعد دوم که حزن آورتر از کشتار ده ها مسلمان بی گناه است، تغییر صورت رحمانی شریعت اسلام به صورتی خشن و بی رحمانه است.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: امروز علیرغم اینکه ادیان بزرگ دیگری مانند مسیحیت، یهود، بودیسم، هندوئیسم و ... در دنیا وجود دارند، اما پیروان هیچ یک از این ادیان برادرکشی درون دینی را به شکل گسترده ندارند و تنها دینی که پیروانش برادرکُشی را به صورت گسترده واجب دینی می دانند، متاسفانه دین اسلام (البته اسلام ساختگی نه ناب) است.

 

وی ادامه داد: با این شرایط تلخی که جریان های تکفیری و داعش و دولت های پشتیبانی کننده آنها برای خشن نشان دادن چهره اسلام انجام داده اند، امروز دیگر نمی توانیم از جوامع غیرمسلمان دنیا انتظار مسلمان شدن را داشته باشیم و گسترش اسلام پس از 14 قرن در تاریخ متوقف شد و معلوم نیست طی ده ها سال یا صد سال آینده بتوانیم بار دیگر جامعه بشری را به آموزه های رحمانی دین اسلام خوش بین کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه این ثمره تلخ برای ما تلخ تر است از آنکه هزاران نفر از ما مسلمانان مظلومانه کشته شویم، اضافه کرد: انتظار ما از همه اندیشمندان، عالمان همه مذاهب اسلامی، رسانه های گروهی، نویسندگان، مصلحان و دولتمردان جهان اسلام آن است که با چشمپوشی از تفاوت های علمی مذاهب اسلامی، با اندیشه تکفیر به شدت مقابله کرده و با ارشاد کردن افراد با صداقت و جاهل آن ها و محکوم کردن معاندان و مزدوران آن ها، اسلام و امت اسلامی را از این فتنه نجات دهند گرچه مبارزه شدید با اندیشه تکفیر ممکن است سختی های خاصی داشته باشد و برخی از طرفداران تکفیر از آنها برنجند یا متهم و تهدید شوند.

 

معاون امورر بین الملل حوزه های علمیه یادآور شد: اگرچه دولت عربستان و قطر پشتیبانی داخلی امت اسلامی را از جریان تکفیر و داعش دارند اما ما معتقدیم دشمن اصلی و طراح اصلی فاجعه داعش در جهان اسلام، آمریکا است که اسراییل و برخی دولت های اروپایی و همپیمانان آمریکا در این توطئه جهانی علیه اسلام اقدام می کنند.

 

وی نیت آمریکا و دولت های غربی همپیمان با آن را در ایجاد و مدیریت و تقویت داعش و دیگر جریان های تکفیری اولا مشغول کردن امت اسلامی به یکدیگر و از بین بردن فراغت برای مبارزه با صهیونیستم و سلطه غرب دانست و گفت: هدف دیگر آنها بدنام کردن دین اسلام برای پیشگیری از گسترش آن در جهان است.

 

 

حجت الاسلام زمانی در ادامه با اشاره به حمله داعش به تجمع کنندگان شهر نیس در فرانسه بیان کرد: اما دولت های غربی از این خطر غافل هستند که اگر گرگ هایی را برای سوق دادن به سوی جهان اسلام تربیت کنند، این گرگ ها هر گاه که فرصت کنند به مربیان و تقویت کنندگان خود نیز خواهند تاخت و دمار از روزگار آن ها نیز درخواهند آورد، چنان که تجربه تقویت حمله صدام علیه جمهوری اسلامی ایران، توسط آمریکا و برخی دولت های کشورهای اسلامی نیز این حقیقت را اثبات کرد و حکومت های برخی کشورهای اسلامی نصیحت امام خمینی (ره) را که فرمودند (نقل به مضمون) این گرگ ها را تقویت نکنید که به جان خودتان می افتند را گوش نکردند و عاقبت شاهد حمله صدام به کویت و دیگر مناطق بودند تا جایی که خودِ استعمار غرب و ارتجاع درون کشورهای اسلامی ناچار شدند این گرگ را به چنگ انداخته تا از شر او راحت شوند.

 

 

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: امروز دولت های اروپایی و آمریکایی باید بدانند که اگر دست از تقویت جریان های تکفیری برندارند به زودی شاهد روزی خواهند بود که با بازگشت این افراد به کشورهای غربی تمام آن کشورها را ناامن خواهند ساخت و هر روز شاهد انفجار و تروری در یکی از کشورهای غربی خواهند بود.

 

معاون امورر بین الملل حوزه های علمیه در پایان هشدار داد: ما به همه دولتمردان کشورهای غربی نصیحت می کنیم که با سدِّ حمایت از جریان های تکفیری، به همکاری با جریان های دینی معتدل و عقل گرا، از دین اسلام و دیگر ادیان الهی بپردازند و با رشد عقلانیت و اعتدال در کل دنیا امنیت را به جهان بازگردانند.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.