قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: سالانه ۴۲ هزار نفر دراستان تحت غربالگری بینایی و شنوایی قرار می گیرند.

سالانه ۴۲ هزار نفر درخراسان جنوبی تحت غربالگری بینایی و شنوایی قرار می گیرند

شهرام شیخانی ظهر امروز درآیین افتتاح سه مرکز خدمات بهزیستی درشهرستان فردوس  اظهارداشت:غربالگری بینایی از20سال پیش درکشوربا هدف جلوگیری از معلولیت های چشمی  آغازشده است.

 وی افزود: هرسال 42هزارنفر در استان تحت غربالگری بینایی وشنوایی قرار می گیرند که سال گذشته 35 نفر مورد جراحی چشم  انجام شده و از 700 مورد معلولیت در استان جلوگیری شد.

رئیس اداره بهزیستی فردوس نیز هدف از راه اندازی این مراکز توسط بخش خصوصی را، غربالگری بینایی و شنوایی و ایجاد کارگاههای پیشگیری در قالب تیم های اجتماع محور، درراستای اهداف بهزیستی برشمرد.

همچنین پایگاه سیار خدمات اجتماعی جوادالائمه درمنطقه محروم جواد الائمه افتتاح شد. رئیس اداره بهزیستی فردوس در این مراسم ایجاد اینگونه مراکز را در حاشیه شهرها و مناطق آسیب پذیر به منظور توانمند سازی افراد محله و ارائه خدمات برابر بهزیستی به همه افراد جامعه برشمرد.

خادم تاکید کرد: گروه هدف، گروههای آسیب دیده اجتماعی، کودکان طلاق، معتادان و... پس از شناسایی تحت پوشش این پایگاه قرار می گیرند که تا کنون 2000 نفر به صورت خانه به خانه شناسایی و برای 700 آنان تشکیل پرونده شده است تا کار بازآفرینی و بازگشت مجددشان به اجتماع  آغاز شود.

رئیس اداره بهزیستی فردوس ازافتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مهرآفرین خبرداد وافزود:  این مرکز تخصصی توسط بخش خصوصی راه اندازی که کار آن مداخله دردرمان است.

وی گفت:دراین مرکز یک گروه تخصصی پس ازتشخیص بیماری کار درمان را به صورت تخصصی از 5 تا 10 جلسه انجام میدهند.

خادم  بیان کرد: 43 مرکز با کارکرد یادشده در استان فعال است که 29 مرکز آن غیر دولتی است.

رئیس اداره بهزیستی فردوس وجود یک مرکزمشاوره ژنیتک را در فردوس ضروری برشمرد و ادامه داد: به زودی مرکز تخصصی تحصیلی – تربیتی در فردوس راه اندازی میشود.

شهردار فردوس نیزبا اشاره به 5/27 هکتار بافت فرسوده شهری که در منطقه جواد الائمه قرار دارد تصریح کرد:متاسفانه دربافت های فرسوده شهری به مباحث فرهنگی توجه نمی شود

حلاج مقدم بیان کرد: در حالی که اغلب معتادان و افراد بی بضاعت بدلیل اجاره بهای پایین اینگونه مناطق در آنها ساکن می شوند که خود معضلات فرهنگی و اجتماعی این محله ها را مضاعف می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.